×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
شیب ملایم افزایشی بیماری در اهواز / پیش‌بینی بدتر شدن شیوع کرونا

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب در غرب اهواز مراجعه می‌کنند که ۴۰ درصد تست‌های گرفته شده، مثبت هستند.

وی افزود: در قالب طرح شهید سلیمانی نیز روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۵۰۰ رپید تست گرفته می‌شود که ۱۰ درصد این تست‌ها مثبت است. در مجموع به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار جدید در غرب اهواز شناسایی می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: روند مراجعه به مراکز منتخب، تقریبا ثابت و با شیب ملایم افزایشی است.

وی افزود: اکنون علاوه بر علائم تنفسی، علائم گوارشی نیز در بیماران مبتلا به کرونا شایع شده است؛ مردم باید دقت کنند و قبل از اینکه حال عمومی‌شان بد شود، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: با توجه به افزایش شهرهای قرمز به ویژه در استان‌های جنوبی و قرمز شدن دو شهر خوزستان و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش نیابد، وضعیت بدتری در پیش داشته باشیم.

احمدی‌بلوطکی با اشاره به ادامه تزریق دوز دوم واکسن به گروه‌های هدف، گفت: واکسن به اندازه کافی برای تزریق دوز دوم واکسن سینوفارم برای افرادی که دوز اول را دریافت کردند و نوبت دوز دوم آن‌ها فرا رسیده، موجود است اما بدون تماس کارشناسان بهداشت به مراکز مراجعه نشود.

وی افزود: در سه چهار روز آینده بر اساس زمان تزریق دوز اول، با این افراد تماس گرفته می‌شود و برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت دوز دوم، از آن‌ها دعوت می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.