×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان برگزار شد

این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیئت رئیسه رسمیت یافت.

امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در مجمع عمومی این شرکت بیان کرد: عوامل پایداری یک تولیدکننده فولاد در بازار تامین مواد اولیه، تکنولوژی، یکپارچگی در زنجیره تولید هستند. در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد کشور ۳۹ میلیون تن است و برای رسیدن به این میزان تولید در آهن اسفنجی، کنسانتره و سنگ آهن کسری داریم.

وی افزود: تقریبا اکثر تولیدکنندگان سنگ‌آهن به سمت فولادسازی رفته‌اند و در مقابل تولیدکنندگان فولاد نیز معدن در اختیار گرفته‌اند. بنابراین چالش آتی فولاد خوزستان تامین مواد اولیه خواهد بود.

ابراهیمی گفت: فولاد خوزستان با ظرفیت ۳٫۷ میلیون تن فولاد خام دومین تولیدکننده این محصول در کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده بیلت و بلوم فولادی است. این شرکت در حال حاضر ۱۵ تا ۱۷ درصد سهم در تولید فولاد کشور دارد. شرکت فولاد خوزستان به همراه شرکت‌های زیرمجموعه، تقریبا زنجیره تولید خود را کامل کرده است. در سال ۱۳۹۹ توانستیم یک میلیون و ۴۷۷ هزار تن اسلب و دو میلیون و ۳۰۶ هزار تن بلوم و بیلت تولید کنیم که کل تولید ۲٫۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد دارد. در سال ۱۳۹۶ رکورد صادرات را شکستیم و دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات داشتیم. این میزان در سال قبل به یک میلیون و ۵۰۱ هزار تن رسید. در سال قبل ۵۸ درصد درآمد شرکت از فروش داخلی و ۴۲ درصد از فروش صادراتی حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: در سال گذشته ۳۰۶ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال درآمد کسب کردیم که سود خالص آن ۱۱۱ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال بوده است. همچنین سود شرکت به ازای هر سهم به دو هزار و ۲۳۳ ریال به ازای هر سهم رسید.

ابراهیمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای فولاد خوزستان در سال قبل تولید سه میلیون و ۷۸۳ هزار تن شمش فولادی، تولید پنج میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندله سنگ آهن، تولید سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، ثبت رکوردهای روزانه و ماهانه تولید، فروش سه میلیون و ۶۰۴ هزار تن محصول اصلی در بازارهای داخلی و صادراتی، صادرات یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات اصلی، شد ۲۳۴ درصدی سود خالص پس از کسر مالیات با تحقق ۱۱۱ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال و بهینه‌سازی سبد محصولات با هدف حداکثرسازی سود، متناسب با نیاز بازار بوده است.

او افزود: مهم‌ترین برنامه‌های فولاد خوزستان در سال جاری تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد، اجرای طرح‌های توسعه و متوازن‌سازی ظرفیت خطوط تولیدی، به ظرفیت کامل رساندن کارخانه احیا مستقیم فولاد شادگان و تکمیل پروژه فولادسازی، تکمیل زیرساخت‌های لازم برای تولید پنج میلیون تن کنسانتره در شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد و تکمیل پروژه گندله‌سازی، پیشرفت پروژه احداث مگامدول احیا مستقیم (زمزم۳ ) به میزان ۳۱ درصد، اتمام عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه احداث خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت هستند.

ابراهیمی همچنین گفت: برنامه‌های شروع عملیات اجرایی پروژه احداث پکیج ریخته‌گری اسلب جایگزین، شروع عملیات اجرایی پروژه احداث کارخانه اکسیژن ۴، افزایش سهم داخلی تدارکات و کاهش مصارف ارزی، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، کاهش حوادث و بهبود شاخص‌های زیست محیطی و بهداشت حرفه‌ای و کاهش نرخ مصارف مواد و انرژی و بهینه‌سازی قیمت تمام شده محصولات در دستور کار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: تا سال ۱۴۱۰ قصد داریم به تولید ۱۳٫۷ میلیون تن فولاد دست یابیم که به این ترتیب سهم ۲۵ درصدی در تولید فولاد کشور خواهیم داشت.

ابراهیمی در ادامه گفت: مهم‌ترین چالش پیش روی فولاد خوزستان تامین کنسانتره سنگ‌آهن، تولید محصولات میانی و عدم تولید محصولات نهایی، تامین مالی و تضامین اجرای طرح‌های توسعه‌ای، عدم حمایت از صادرات، محدودیت‌های بین‌المللی و انتقال ارز حاصل از صادرات هستند. برای رفع چالش‌ها قصد داریم معدن و نیز شرکت فولاد اکسین را در اختیار بگیریم، همچنین استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صدور ضمانتنامه برای اجرای طرح‌ها و دور زدن تحریم‌ها با استفاده از تجارب گذشته در دستور کار قرار دارد.

در ادامه محمد مهدی مومن‌‌زاده رئیس مجمع عادی سالیانه فولاد خوزستان بیان کرد: شرکت فولاد خوزستان در سودآوری و حمایت از سهامداران، رتبه اول در میان شرکت‌های فلزات اساسی در کشور را در اختیار دارد. در سال ۱۳۹۹ سیاست هیات مدیره حمایت حداکثری از سهامداران بود. بازار گردانی و خرید سهام خزانه مهم‌ترین اقدام در جهت حمایت از سهامداران بود.

وی افزود: در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان با تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹، ۳۵.۸ درصد تقسیم سود نیز برای سهامداران تصویب شد. وهمچنین ۸۰تومان به ازای هر سهم تقسیم سود در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان تصویب شد.

در پایان مجمع عمومی فولاد خوزستان موسسه وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل انتخاب شد. همچنین روزنامه صمت و اقتصاد بومی به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

از سویی دیگر میزان سود به ازای هر سهم ۸۰۰ ریال معادل یک‌سوم سود خالص معادل سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تعیین شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.