×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ایزوله ۶ کشتی در بندرگاه‌های خوزستان / نگرانی از وضعیت کرونا در اندیمشک

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در خوزستان نداریم. ۱۳ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و دیگر شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، افزود: روند کاهشی بیماری در خوزستان به جز در اندیمشک ادامه دارد؛ تنها روند بیماری در اندیمشک کاهشی نشده است و از این بابت نگرانی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اقدامات خوبی در اندیمشک انجام و این شهر در هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شد اما نیازمند ادامه اقدامات و همکاری بیشتر مردم هستیم تا وضعیت این شهرستان باثبات شود.

ابول‌نژادیان با اشاره به شیوع کرونای هندی یا دلتا، بیان کرد: هنوز در استان‌های جنوبی نیز بروز کرونای هندی گزارش نشده است. اکنون چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان درگیر هستند که بروز کرونا در این استان‌ها افزایش یافته و در وضعیت قرمز قرار دارند و از مردم می‌خواهیم فعلا از سفر به این استان‌ها پرهیز کنند.

وی ادامه داد: چناچه زمانی کرونای هندی یا موتاسیون دلتا، در هر جایی از کشور گزارش شود، حتما وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، در حال حاضر عمده ویروسی که در این استان‌ها در حال چرخش است، سوش انگلیسی است.

وی با اشاره به کنترل مرزهای دریایی و زمینی استان خوزستان، تصریح کرد: در هفته گذشته از ۲۹۸ خدمه در بنادر استان خوزستان تست انجام شده است که ۱۵۷ نفر از این افراد، تبعه هندی بودند. تست ۲۴ نفر از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های استان خوزستان مثبت بوده است و اکنون شش کشتی ایزوله هستند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه کمبود داروی رمدسیور نداریم به مطالبات بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات بیمه‌ای داریم که باید این مطالبات پرداخت شود تا نقدینگی در دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته باشد زیرا خرید داروهای اصلی کرونا به صورت نقدی انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.