×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
کاهش رشد درآمد مالیاتی در خوزستان فرصتی برای افزایش سرمایه گذاری است

مهرداد نیکو یکشنبه در شورای برنامه ریزی خوزستان اظهارداشت: بر اساس قانون بودجه سال جاری، میزان درآمدهای دولت در خوزستان نسبت به سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش یافته است.

وی بیان‌داشت: این میزان رشد، نسبت به متوسط افزایش درآمدهای دولتی در کشور کمتر است و این امر ناشی از عملکرد خوزستان در افزایش درآمد طی سال‌های گذشته است.

به گفته نیکو طی سال جاری باید ۱۰۷ هزار میلیارد ریال درآمدهای دولت (مالیات) در استان خوزستان محقق شود.

دبیر شورای برنامه ریزی خوزستان همچنین از افزایش ۱۳۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه استان در سال ۱۴۰۰ اشاره‌کرد و گفت: در قالب قانون بودجه امسال مبلغ ۴۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی ( اعتبارات عمرانی استان) برای استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای ۲۴ دستگاه اجرایی خوزستان در قالب شورای برنامه‌ریزی استان توزیع می‌شود گفت: در این زمینه مبلغ ۱۱ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برای استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

نیکو تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان خوزستان (جاری) نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است.

سه هزار و ۱۸۹ پروژه نیمه تمام خوزستان به بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در بخش دیگری از این نشست به وجود سه هزار و ۱۸۹ پروژه نیمه تمام در استان اشاره‌کرد و گفت: این پروژه‌ها داری پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد هستند که به بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

وی تصریح کرد: برآورد این میزان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان بر اساس “نرخ تعدیل” سال‌های گذشته است و برآورد صورت گرفته همواره نیازمند بروز رسانی است.

نیکو یادآورشد: در بین این پروژه‌ها تعداد یک هزار و ۳۷۳ طرح قرار دارد که از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد برخوردار هستند و تکمیل آنها به سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و الزامات سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی ابلاغ شده به استان خوزستان در سال جاری ۲۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.