×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
احتمال ورود دلتا کرونا به خوزستان وجود دارد

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: میزان مراجعات ما در۲ هفته اخیر همچنان کاهشی و ثابت است و به طور متوسط روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز بهداشتی غرب اهواز مراجعه می کنند که تست پی سی آر ۵۰ درصد آنها مثبت است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به مراتب نسبت به گذشته پایین تر آمده و به طور متوسط حدود ۶۰ درصد دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم رعایت می شود که این موضوع نگران کننده است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با توجه به محموله جدید واکسن سینوفارم، دوز دوم واکسیناسیون سالمندان و بیماران خاصی که دوز اول را دریافت کرده بودند، از طریق اطلاع رسانی مراکز بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: به احتمال زیاد در چند روز آینده، واکسن کووبرکت در اختیار ما قرار می‌گیرد و ما ادامه واکسیناسیون گروه های سنی را به طور گسترده تر در دستور کار قرار می دهیم.

احمدی بلوطکی گفت: درصورت دریافت تعداد دوز بیشتر واکسن، واکسیناسیون گروه سنی۶۰ تا ۶۴ سال و افراد بالای ۶۰ سال که از زدن واکسن جا مانده اند انجام می شود.

واکسیناسیون سالمندان در صورت موجودی واکسن، تیرماه به پایان می رسد

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده و در صورت موجودی واکسن، واکسیناسیون سالمندان در تیرماه امسال به پایان می رسد و بعد از آن واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ تا ۵۹ سال دارای بیماری زمینه ای را شروع می کنیم.

دبیر شورای سلامت اهواز در خصوص عوارض واکسیناسیون کرونا گفت: برخی افراد  پس از تزریق واکسن  تماس می گیرند که بعد از تزریق واکسن دچار بدن درد، تب و … شده اند که تعداد آنها محدود است.

وی افزود: ما در غرب اهواز تاکنون ۴۰ هزار دوز واکسن تزریق کرده ایم و قطعا عده ای بعد از تزریق واکسن دچار علائم خفیفی شده اند که طبیعی است ولی تاکنون عارضه خاصی مشاهده نکرده ایم.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۴ شهرستان در حالت زرد کرونایی هستند. تاکنون ۲۱۵ هزار خوزستانی تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.