×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
توضیحات استاندار برای اعلام نشدن نتایج شورای شهر اهواز

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان در نشست خبری که در رابطه با آخرین وضعیت ثبت آرای شورای شهر اهواز برگزار شد اظهار کرد: انتخابات شورای شهر اهواز از پیچیدگی خاصی برخوردار بود چرا که حدود ۵۳۳ صندوق اخذ رای در سطح اهواز مستقر بود که اخذ رای و سیستم الکترونیکی و دستی آن‌ها در روز انتخابات به مقدار زیادی دچار اشکال شد.

وی افزود: سیستم الکترونیکی بعضی از صندوق‌ها با کمی تاخیر آغاز به کار کرد که مجبور شدیم تا آماده شدن سیستم الکترونیکی از روش دستی استفاده کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بعد از آماده‌سازی سیستم الکترونیکی با جمعیت انبوهی از مردم مواجه شدیم و در بعضی شعب شاهد صف‌های طولانی بودیم که به خاطر رفاه مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز استقرار صندوق دستی در کنار الکترونیکی را گرفتیم.

وی افزود: و این شرایط در حالی پیش آمد که مقرر شده بود که انتخابات در خوزستان به طور کاملا الکترونیکی برگزار شود بنابراین در شمارش و تجمیع آرا دستی برخلاف برنامه از پیش تعیین شده باید مجددا از مرکز مجوز دریافت می‌کردیم که تا ظهر زمان برد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: پس از آن ضمن حضور در ستاد تجمیع آرا برنامه‌ریزی کردیم که سرعت، دقت و کیفیت همزمان با هم پیش برود و این بدان مفهوم است که اجازه ندهیم حقی از کسی ضایع و نادیده گرفته شود.

وی افزود: راه‌حل پیشنهادی در مواجهه با این مسئله افزایش تعداد کاربران بود که باید نام کاربری و رمز عبور را از مرکز فناوری وزارت کشور دریافت می‌کردیم و حدود ساعت یک ظهر نام‌های کاربری و رمزها دریافت شد و کاربران در آن ساعت از ۱۰ به ۲۰ نفر رسید.

استاندار خوزستان بیان کرد: امروز نیز مجددا برآوردی داشتیم و مقرر شد تا ساعات آخر امشب نتایج را اعلام کنیم اما به این دلیل که دیدیم ممکن است به دلیل کمیت کیفیت رعایت نشود تعداد ۲۰ کاربر دیگر را اضافه کنیم که تا ساعت ۸ و نیم شب ادامه خواهد یافت و عملا کاربران به ۴۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اضافه کردن کاربران مراحل متعددی را شامل می‌شود و آن شخص باید فرد مطمئنی باشد به همین دلیل اعلام کردیم که شخص توسط حراست و عامل امنیتی تایید شود تا شک و شبهه‌ای ایجاد نشود که در این شرایط احساس می‌کنیم سرعت کار بیشتر خواهد شد و در صورت تایید کاربران در هر ساعت ۴۰ تا ۵۰ صندوق را آماده خواهیم کرد.

سلیمانی دشتکی گفت: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که اجازه نخواهیم داد که هیچ‌گونه خدشه‌ای به آرائشان وارد شود و سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: به همین دلیل من امروز تمام جلساتم را تعطیل کردم و به صورت تلفنی و حضوری و مکرر سلامت انتخابات را در شهرستان‌ها و به ویژه مرکز استان پیگیری کردم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مردم و کاندیدها به جای توجه به شایعات، اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند که به محض تجمیع آرا و ثبت در سیستم در اولین فرصت که احتمالا تا پاسی از نیمه شب یا حداکثر تا صبح فردا زمان خواهد برد اگر اختلالی در سیستم ایجاد نشود با ۴۰ کاربر تجمیع حداقل ۴۰ صندوق را انجام خواهیم داد.

استاندار خوزستان در پاسخ به ابهام اینکه چرا آرای مشهد زودتر از اهواز اعلام شده بیان کرد: فرق ما با استان‌های سراسر کشور از جمله خراسان رضوی در این است که کارت‌های ۳۵۹ صندوق ما دیر ارسال شد و علت این بود که ما و مرکز فکر می‌کردیم ۲۰ کارتن کارت داریم؛ ۱۸ کارتن را روز قبل از انتخابات و با پرواز ارسال کردند و دو کارتن دیگر را ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ ارسال کردند.

وی افزود: بعد از شمارش کارت‌ها دیدیم که در مجموع ۳۵۹ کارت کسری داریم و از ساعت ۲۳ پیگیری‌ها آغاز شد که با پرواز ۵:۳۰ صبح در روز رای‌گیری رسید؛ تا وارد سامانه شدن این کارت‌ها که اکثرا مختص شهر اهواز بود زمان برد و مقدار قابل توجهی از صندوق‌ها دستی انجام شد؛ بنابراین یکی از علل همین کارت‌ها بود.

سلیمانی دشتکی گفت: در خراسان رضوی ۱۴ هزار رای به صورت دستی بود در صورتیکه که در اینجا ۸۵ صندوق به صورت دستی، ۳۲۸ صندوق به صورت مختلط و تنها ۱۲۰ صندوق الکترونیکی بود بنابراین زمان‌بر شد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: برای ما فرقی ندارد که کدام کاندید بالا بیاید چرا که رای مردم اساس کار است و خواهش بنده این است که هیچ شخصی برداشت‌هایش را به عنوان برنده تلقی نکند.

وی افزود: هر کاندیدی که رای بیاورد او را معرفی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که رای‌ها کم یا زیاد شود، بنابراین از کاندیدهای عزیز تقاضای سعه‌ی صدر را دارم.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.