×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
اخطار استاندار خوزستان به وضعیت منفعلانه امور اقتصادی استان

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در نشستی با هیات عالی رتبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با تذکر به معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: از حوزه معاونت امور اقتصادی استان انتظار داشتم که طرحهای لازم برای ارایه به این هیات تدوین و آماده کنند تا از حضور موثر هیاتها و مسولانی که از مرکز به خوزستان می آیند استفاده لازم را ببریم و با این رویکرد کمک کنیم نقش موثری در اشتغال زایی و توسعه کشور و استان ایفا کنیم.

وی افزود: انتظار داشتم با مغتنم شمردن حضور مسولان  دراستان ، یک طرح جامع و کامل مشکلات اشتغال زایی و اقتصادی استان ارائه شود و از این فرصت طلایی حداکثر استفاده را ببریم اما متاسفانه این کار انجام نشده است.

سلیمانی دشتکی به برخی از مشکلات اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بحث تسهیلات است که از سال گذشته مقداری از تسهیلات مقرر جذب شده ولی مقداری دیگر به مشکل برخورده است؛ موضوع تسهیلات کرونایی هم با مشکل مواجه شده است که باید رفع شود البته این موضوعات تنها بخشی از مشکلات اقتصادی استان است.

وی در ادامه با اشاره به سفرهیات یاد شده به شهرستان مسجدسلیمان  یادآور شد: مسجدسلیمان، آغاجاری و هفتکل از منابع مهم درآمد ملی به شمار می روند اما اکنون با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر اقداماتی در شهرستان مسجدسلیمان صورت گرفته، تصریح کرد: شهرستان های اندیکا، هفتکل، لالی و برخی از شهرستان های عرب نشین با توسعه فاصله دارند البته تلاش هایی در این خصوص شده و وزارت خانه ها و نهادهای مختلف برای توسعه این مناطق کارهایی کرده اند اما این  حجم کار کافی نیست.

دراین نشست معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اظهار داشت: درایجاد صنایع باید شرایط جغرافیایی و ظرفیتهای منطقه ای هم لحاظ شود اگر با در نظر گرفتن این شرایط طرحهای کلیدی ارائه شود که بتواند تحولی در اقتصاد ایجاد کند برای اختصاص وام و تسهیلات لازم همکاری می کنیم.

عیسی منصوری ادامه داد: در دوره استاندار قبل نشستی با هماهنگی وزارت نفت در خصوص چگونگی ایفای مسئولیت های اجتماعی در استان انجام و با تقسیم کارون به ۲ قسمت شرق و غرب  تلاش شد الگوی مشخصی برای توسعه این مناطق با پرداخت رقم قابل توجهی از طرف وزارت نفت ترسیم کنیم.

وی بیان کرد: ۲ هزار هکتار زمین مرغوب بلا استفاده در اندیکا وجود دارد که با مدیریت می‌توان از آن استفاده کرد و با دادن وام و  تسهیلات و حمایتهای نرم افزاری و اداری لازم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه اقدام کرد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.