×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن هستند

رضا نجاتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در سرسرای جلسات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، بیان کرد: در خوزستان سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو هستند که یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۹۳۷ نفر از آنها مرد و یک میلیون و ۷۹۷ هزار و ۶۹۸ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر از رای دهندگان در این انتخابات رای اولی هستند گفت: متولدان ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ به بعد می‌توانند در این انتخابات رای بدهند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: به دلیل گرما و همه گیری کرونا، در این دوره از انتخابات تعداد شعب اخذ رای که پیش از این قرار بود نسبت به دوره گذشته تا ۱۲ درصد افزایش یابد، ۱۵ درصد بیشتر شده است، بدین ترتیب در شعبی که تعداد آرای بالایی دارند ازدحام و تراکم جمعیت نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تعداد شعب اخذ رای در خوزستان چهار هزار و ۱۸۳ شعبه است که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

نجاتی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۸۰ شعبه سیار شهری و ۸۷۳ شعبه سیار روستایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمبودی از بابت تعرفه نداریم، بیان کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری چهار میلیون تعرفه به خوزستان تحویل داده شده که سه میلیون و ۸۵۰ هزار تعرفه بین فرمانداری‌ها توزیع شده است.

نجاتی افزود: برای انتخابات شوراها نیز چهار میلیون و ۲۴۰ هزار تعرفه تحویل شده که چهار میلیون تعرفه در میان فرمانداری‌ها توزیع شده است.

 

رد صلاحیت و انصراف بیش از یک هزار نفر

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: تعداد داوطلبانی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان نامنویسی کردند، چهار هزار و ۴۶۵ نفر بوده که پس از بررسی صلاحیت‌ها و انصراف تعدادی از آنها ،هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد به سه هزار و ۳۳۷ نفر رسیده است.

وی افزود: برای این دوره از انتخابات شورای روستایی نیز ۱۴ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی صلاحیت‌ها و انصرافی‌ها تعداد نامزدهای دارای کد به ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر رسیده است.

نجاتی آماری از تعداد داوطلبان ردصلاحیت شده و انصرافی ارایه نداد.

وی اضافه کرد: این انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

نجاتی با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.

نجاتی شایعات درباره خطای رای گیری الکترونیکی را رد کرد و گفت: شایبه‌هایی درباره اینکه تعرفه‌ها بدون چارچوب به صندوق‌ها ریخته می‌شود مطرح شده که این موارد صحت ندارد و برگه‌های درون صندوق رای گیری باید با تعرفه‌ها تطابق داشته باشد.

 

آغاز رای گیری هفت صبح

معاون استاندار خوزستان ادامه داد:در این دوره از انتخابات فرآینده رای گیری از ساعت هفت صبح روز جمعه آغاز می‌شود و اعضای شعب باید از ساعت پنج صبح ملزومات را تحویل و در شعب مستقر شوند.

وی افزود: محدودیت‌های شبانه کرونایی تردد که پیش از این از ساعت ۲۲ بود، در روزهای پنجشنبه و جمعه ‌برداشته می‌شود.

نجاتی با بیان اینکه همه تلاش‌ها در راستای برگزاری انتخابات خوب و باشکوه متمرکز شده است، اضافه کرد: رعایت اصل بی‌طرفی، سلامت انتخابات، رقابت سالم، تمهیدات امنیتی انتظامی و مشارکت حداکثری، محور فعالیت ستاد انتخابات بوده است.

وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب در تلاش هستند که انتخابات را کمرنگ نشان داده و مردم پای صندوق‌های رای نیایند اما در ۴۲ سال گذشته، وقایعی همانند هشت سال دفاع مقدس و دوران سخت اقتصادی، مانع شرکت مردم در انتخابات نشده است و این بار نیز به کوری چشم دشمنان مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و عزت و هویت و آبروی نظام را با حضور در پای صندوق‌های رای نشان می‌دهند.

نجاتی با اشاره به فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری انتخابات در روز جمعه، بیان کرد: در این انتخابات یکصد هزار نفر کار برگزاری، نظارت و حفاظت از صندوق‌ها را برعهده دارند.

 

پیش بینی سه بالگرد برای مناطق سخت‌گذر

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین گفت: تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه ، و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۱۲ امشب ممنوع خواهد بود و پس از این ساعت ستادهای انتخاباتی باید تعطیل و اطراف شعب از آثار تبلیغاتی پاک شود.

وی افزود: سه فروند بالگرد برای رای گیری در نقاط سخت گذر در شهرستان‌های ایذه، دزفول و اندیکا اختصاص داده شده است.

نجاتی اضافه کرد: قرار شد فرمانداری‌ها، شعبی برای بیماران مبتلا به کرونا مشخص کنند و با اعلام فهرست بیماران توسط وزارت بهداشت، فرمانداری‌ها تمهیدات رای گیری از این افراد را فراهم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط همه گیری کرونا نیازمندی‌های بهداشتی شعب همچون تهیه ماسک و ضدعفونی نیز انجام شده و شعب (شامل مساجد و مدارس) با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به طور کامل گندزدایی شده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: سعی شده است که تمام شعب فضا و تهویه مناسب داشته باشند و ماموران بهداشت نیز بر تهیه و توزیع غذا نظارت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شده که فرمانداران و بخشداران از محل خدمت خود خارج نشوند و برای اینکه از شایبه‌ها جلوگیری شود به فرمانداران تاکید شده است که رفتارها و رفت و آمدشان را کنترل و تنها در خدمت انتخابات باشند.

نجاتی با اشاره به بازدیدهایی که از ستاد انتخابات در همه شهرستان‌ها انجام شده، افزود: به فرمانداران تاکید شده است که نباید هیچگونه قطع برق و آب از پیش تعیین شده اعمال شود و حفاری دستگاه‌های خدماتی نیز ممنوع است.

 

گزارشی از تخلف نامزدها دریافت نشد

رییس ستاد خوزستان گفت: فرمانداری اهواز تاکنون گزارشی از تخلف نامزدهای ریاست جمهوری به ستاد انتخابات استان اعلام نکرده است.

وی افزود: امسال تخلف خاصی در زمینه انتخابات و تبلیغات نداشتیم و گزارشی به ستاد انتخابات خوزستان اعلام نشده است، البته مواردی جزیی بوده و مورد خاصی که گزارش دهند نبوده است.

نجاتی درباره حاشیه‌های برگزاری مراسم سخنرانی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی اهواز، توضیح داد: همه مجوزها برای برگزاری این مراسم در چارچوب قانون بوده و انجام شده است.

وی افزود: ستاد ملی کرونا دستورالعملی به ستاد انتخابات کشور و آنها نیز به استانداری‌ها  ابلاغ کردند که بر اساس آن ستاد انتخابات استان‌ها برای داوطلبان ریاست جمهوری محل‌های روبازی از جمله ورزشگاه‌ها معرفی کنند.

نجاتی اضافه کرد: بر این اساس در خوزستان سه محل شامل ورزشگاه تختی، ورزشگاه غدیر و ورزشگاه فولاد مشخص و به ستاد انتخابات کشور معرفی کردیم؛ ستاد انتخابات کشور نیز به داوطلبانی که برنامه سخنرانی داشته و مکاتبه کرده بودند با هماهنگی ستاد کرونای استان مجوز برگزاری صادر کرد.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.