×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در حفظ محیط زیست و دفع اصولی پسماند هیچ اقدامی صورت نگرفته است/ محیط زیست اولویت نخست ورود به شورای شهر

حسین زیدوندی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز با اشاره به اهمیت محیط زیست و نیاز توجه و رفع عوامل آلوده کننده در این خصوص، اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز آنگونه که باید به محیط زیست و آلودگی ناشی از دفع غیر اصولی پسماند در کلانشهر اهواز توجه نشده و راهکارهای اساسی انجام نگرفته است.

وی افزود: جای سوال است که علیرغم هزینه ها در شهرداری کلانشهر اهواز چرا تا کنون یک سلول دفن استاندارد زباله ایجاد نشده است تا شاهد ورود شیرابه ها به آب های زیرزمینی نباشیم.

زیدوندی از خطر غیر استاندارد شدن آبهای زیرزمینی به واسطه شیرابه‌ها خبر داد و عنوان کرد: هر یک لیتر از شیرابه ای که به آب های زیرزمینی ورود کند نزدیک به ١٠ هزار لیتر آب زیرزمینی را غیراستاندارد می کند و این یک فاجعه بسیار بزرگ است.

این کارشناس مسائل شهری با اشاره به سایت صفیره و سوزاندن غیر اصولی پسماند گفت: با سوزاندن زباله ها در این محل تمام محیط زیست شهر را محاصره می کنیم، آلودگی هوا، آبهای زیر زمینی و در پی آن مسمومیت و به شماره افتادن نفس های مردم این شهر است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهوا بیان کرد: همه موارد مذکور و چالشهای زیست محیطی اهواز نشان از این است که در راستای حفظ محیط زیست و دفع اصولی پسماند هیچگونه اقدام اساسی نشده است.

زیدوندی اظهار داشت: ایجاد یک سلول استاندارد و کارخانه پردازش و تفکیک زباله نباید برای شهرداری کلانشهر اهواز آنقدر سخت باشد که به آن ورود نکند.

وی بیان کرد: در دیگر شهرهای مدرن جهان و کشور از سوخت زباله ها با مشارکت بخش خصوصی برق تولید می کنند و در این چرخه زباله به صورت استاندارد سوزانده می شود و ماحصل آن برق می باشد و این یعنی بازگشت سرمایه و بهترین راهکار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.