×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
مانع استخدام نیروی غیربومی در شرکت تهران جنوب در ماهشهر می‌شویم

فریدون بندری روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون کارگری این شهرستان بیان کرد: از آذر سال ۹۹ تاکنون، متاسفانه تعداد کمی از مصوبات کمیسیون کارگری توسط شرکت تهران‌جنوب در بندر ماهشهر اجرایی شده است که تجمع‌های چند روز گذشته، حاصل اجرا نشدن این مصوبات بوده است.

وی ادامه داد: تمامی مصوباتی که در شرکت تهران‌جنوب اجرا نشده تا ۱۰ تیر امسال باید اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر به ظرفیت خوب منطقه و وجود نیروی کارآزموده بومی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: فهرستی از استخدام‌های غیربومی از سوی شرکت تهران‌جنوب را در اختیار داریم که این نفرات باید پس از بررسی توسط اداره کار تا ۱۰ تیر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: با وجود مصوبه کمیسیون کارگری مبنی بر تعیین نماینده کارگران شرکت‌ تهران‌جنوب، این اتفاق تاکنون رخ نداده و نماینده رسمی کارگران به فرمانداری معرفی نشده است.

بندری افزود: عملکرد شرکت تهران‌جنوب که بخشی از آن در بندر ماهشهر در حال فعالیت است، با سیستم حاکمیتی شهرستان تعارض دارد که یکی از این تعارض‌ها، استخدام نیروهای غیر بومی است که بنده به عنوان فرماندار و همچنین نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، این استخدام‌ها را به طور جدی پیگیری کرده و با هرگونه استخدام غیربومی مقابله می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: مردم منطقه به دلیل استخدام نفرات غیربومی در پتروشیمی‌های این منطقه بی‌اعتماد شده‌اند.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت تهران‌جنوب باید تا پایان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در منطقه حضور داشته باشد و حضور نداشتن وی در منطقه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه استخدام جدید باید مطابق با قوانین اداره کار انجام شود و مسوولان شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس باید با این اداره به صورت هماهنگ عمل کنند.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: شرکت مزبور فعلا هیچ گونه برنامه‌ای برای تعدیل نیرو نداشته و طبق مصوبه صریح کمیسیون کارگری، در صورت اتمام کار، شرکت مراتب را به اداره کار اعلام کرده و پس از بررسی، باید طی فرآیند مشخص شده اقدام کند.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به وجود نیروی کار تحصیل کرده و ماهر در شهرستان، شرکت تهران‌جنوب که پیمانکار پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس است، حق استخدام نیروی غیربومی را ندارد.

حبیب آقاجری ادامه داد: پروژه‌ای که شرکت تهران‌جنوب پیمانکاری آن را بر عهده دارد، رو به پایان است که به مدیران شرکت تهران‌جنوب ابلاغ کردیم اگر قرار است تعدیل نیرو اتفاق افتد، ابتدا باید نیروهای غیربومی تعدیل شوند و نیروهای بومی تا لحظه‌ی آخر به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: در بندر ماهشهر نیروی متخصص به اندازه‌ای وجود دارد که می‌توان در شهرهای دیگر از دانش آنها استفاده کرد؛ لذا تاکید ما بر این است که در مرحله بهره‌برداری و راه‌اندازی پالایشگاه، نیروهای بومی و باسابقه که در مرحله احداث مشغول به کار بودند، در اولویت استخدام شرکت بیدبلند باشند و این موضوع را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین بازرسان اداره کار باید موضوع استخدام نفرات غیربومی در این شرکت که به تازگی اتفاق افتاده را بررسی کرده و به فرمانداری گزارش دهد و شرکت نیز باید نفرات بومی را جایگزین این نفرات کند.

شرکت تهران‌جنوب پیمانکار پروژه‌ی احداث شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در بندر ماهشهر است. شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس است.

در چند روز گذشته کارگران بومی این شرکت به دلیل نگرانی از تعدیل نیرو، تجمع‌هایی را در ماهشهر برگزار کرده بودند.

بندر ماهشهر در جنوب خوزستان و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری اهواز واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.