×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون وزیربهداشت: به دنبال فعالیت حضوری دانشگاه ها از ابتدای مهر هستیم

سیما سادات لاری روز سه شنبه در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: آموزش مجازی به‌ رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است لذا ما باید هرچه زودتر به وضعیت عادی آموزش برگردیم و شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی افزود: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، علاوه بر اعضای هیات علمی، در شهریورماه ۵۰۰ هزار نفر، در مهرماه یک میلیون نفر و در آبان ماه یک میلیون دیگر از دانشجویان کشور را واکسینه می کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر مطالبات آزادانه مطرح نشود جامعه ما ترقی پیدا نمی کند گفت: در اهواز به نسبت دانشگاه‌های بزرگ اتفاقات بسیار خوبی در زمینه فرهنگی، ورزشی و رفاهی رخ داده است.

لاری بیان کرد: از آنجا که کار فرهنگی نیاز به پول دارد در کنار معاونت فرهنگی و دانشجویی، نگاه ویژه ای به صندوق رفاه دانشجویی داشته و از آن استفاده بهینه کردیم تا از این طریق بخشی از نیازهای مالی برطرف شود.

وی افزود: در سال ۹۷ میزان وام ودیعه مسکن به دانشجویان ۱۱۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۹ به ۱۸۰ میلیون ریال افزایش یافت و اکنون در شهرهای بزرگ ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرهای متوسط ۴۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچکتر ۳۰۰ میلیون ریال شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: زمانی بودجه ستادی ما از وزارتخانه، تنها ۴۰ میلیارد ریال بود در حالی که اکنون بودجه ستادی ما چندین برابر بیشتر شده است به همین دلیل در یکی، ۲ سال اخیر توجه بیشتری به دانشگاه ها داشتیم.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار دادیم همچنین چهار هزار میلیارد ریال از طریق معاونت فرهنگی دانشجویی به حساب دانشگاه ها واریز شده است.

لاری گفت: در ۲ سال اخیر اعتبار لازم برای وام دستیاری از ۶۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته به گونه ای که می توانیم سالی ۱۵۰ میلیون ریال وام به دستیاران بدهیم. با کمک وزیر قرار است ۳۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از دستیاران و رزیدنت ها به حساب ما واریز شود که قول می دهیم ۱۰ میلیارد ریال آن را به دانشگاه اهواز اختصاص دهیم.

وی افزود: به خوابگاه های دانشجویی برعکس فضاهای ورزشی و سلف این دانشگاه، کمتر رسیدگی شده و دانشجویان از این بابت ناراحت هستند که لازم است به این موضوع توجه ویژه ای شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: یکی از اقدامات ما ساماندهی نهادهای علمی دانشجویی و استعدادهای درخشان بود و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است، طی ۲ سال اخیر سعی کردیم به دانشجویان امید بدهیم که از کشور مهاجرت نشوند، زمانی در این معاونت به لحاظ فرهنگی شاخصی نداشتیم اما اکنون ۱۴۳ شاخص فرهنگی تعریف کردیم و اولین باشگاه مجازی توسط وزارتخانه بهداشت در کشور راه اندازی شد.

وی افزود: به کار فرهنگی در خوابگاه ها باید نگاه ویژه‌ای شود و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد البته سعی کردیم در یکی، ۲ سال اخیر برنامه های خوبی در خوابگاه ها اجرایی کنیم.

لاری با بیان اینکه دانشجویان امور صنفی باید در تصمیم گیری های مسئولان دانشگاه دخیل باشند گفت: در بحث تجهیزات خوابگاهی از جمله وسایل ورزشی باید به انتظارات دانشجویان رسیدگی شود. در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاهی در اختیار متاهلان قرار دارد در حالی که پیش از این ۸۰۰ واحد خوابگاهی داشتیم اگرچه این تعداد راضی کننده نیست.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.