×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رسانه ها در حوزه تولید محتوای انتخاباتی نقش آفرینی کنند

سردار پاسدار نعمت باقری عصر یکشنبه در نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع انتخابات در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اهواز اظهار داشت: در دوره ۴۲ ساله انقلاب با توطئه های قدرتهایی که تا پایش از انقلاب بر کشور ما مسلط بودند و هر تصمیمی می خواستند می‌گرفتند، مواجه بودیم.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دست دشمنان از کشور کوتاه شد و شعار تاریخی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی امام راحل در حال حاضر به صورت کامل محقق شده است، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب، دشمن از هر ابزاری برای آسیب رساندن به انقلاب و نظام استفاده کرد اما در دوران دفاع مقدس مردم ایران مقاومت کردند و معتقدیم با تقدیم ۲۷۰ هزار شهید بدون اینکه یک وجب از خاک ایران را در اختیار دشمن قرار دهیم به پیروزی رسیدیم.

وی اظهار داشت: اکنون ایران اسلامی به توانمندی‌های بالایی دست پیدا کرده و دیگر دشمن در حوزه سخت افزاری توان مقابله با انقلاب را ندارد ؛ تفکر انقلاب و مقاومت در برابر سلطه دیگر از مرزهای ایران فراتر رفته و در همه کشورها تسری یافته است.

وی تصریح کرد: دشمن پس از دوران دفاع مقدس باز هم دست از توطئه های خود بر نداشته و تاکنون نیر این توطئه‌ها ادامه دارد.

سردار باقری بیان کرد: برای حفظ این انقلاب شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم و باتوجه به اینکه دشمن دیگر در جنگ سخت حریف ایران نیست به سمت جنگ نرم و رسانه ای روی آورده است و امروز عملیات روانی دشمن در حوزه انتخابات متمرکز شده است.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: دشمن با توجه به ناکامی هایی که در جنگ سخت داشت اقدام به ترور شهید سلیمانی کرد که تاوان آن را هم در عین الاسد پس داد ؛یعنی دیگر آن دوران گذشته است که دشمن به ایران آسیب بزند اما آسیب نبیند.

سردار باقری یادآور شد: اگرچه تنها هدف دشمن انتخابات نیست بلکه هدف اصلی دشمن آسیب زدن به نظام و انقلاب اسلامی است؛ دشمن یک روز در حوزه انتخابات و روز دیگر در بحث تحریم‌ها و معیشت مردم ورود پیدا می کند و در نهایت تضعیف ولایت فقیه هدف اصلی دشمن است.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان انتخابات امسال را یکی از سخت‌ترین انتخابات برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر تشکیل دولت جوان، انقلابی و کارآمد تاکید دارند و دشمن از روی کار آمدن دولت انقلابی هراس دارد؛ رسانه ها یکی از ابزارهای مناسب عملیات روانی هستند که دشمن برای اهداف خود به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: اکنون در سطح شهر تبلیغات میدانی دیگر معنا ندارد بلکه فضای مجازی یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغاتی است لذا یکی از رسالت‌های رسانه‌های استان در این شرایط حساس آگاهی بخشی به جامعه است.

سردار باقری بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره ای دشمن برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات ایران فعالیت می کنند و یکی از ضعف‌های اصلی ما در این زمان ها، این است که در عملیات روانی به جای عملیات آفندی به دنبال عملیات پدافندی هستیم ؛ نباید اجاره دهیم دشمن ورود کند پس از آن مقابله به مثل کنیم چرا که دشمن اثرگذاری خود را خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از نقش های مهم رسانه اطمینان بخشی به مردم از روند برگزاری انتخابات است ؛ دشمن روی این حوزه به سختی و با جدیت کار می کند و جنگ روانی راه انداخته و انتخابات را مهندسی شده می خواند.

جانشین سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: دشمن با کمرنگ جلوه دادن انتخابات به دنبال زیر سوال بردن مشروعیت نظام است اما تشییع شهید سلیمانی نشان داد که این ملت همچنان پایبند انقلاب و نظام هستند؛ دشمن انتظار نداشت مردم خوزستان چنین استقبال را از پیکر سردار رشید اسلام داشته باشند.

وی گفت: اکنون بیشترین هجمه روی خوزستان است که رسانه ها در این زمینه می توانند با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه این توطئه ها را خنثی کنند.

سردار باقری اظهار داشت: مردم با انتخاب صحیح می توانند بخش عمده ای از مشکلات کشور را برطرف کنند اما آگاهی بخشی به جامعه برای انتخاب فرد اصلح بر عهده رسانه‌ها است. نقش رسانه تنها در حوزه سیاسی نیست بلکه رسانه در تمامی حوزه ها باید ایفای نقش کند ولی اکنون بحث انتخابات بوده و رسانه در حوزه سیاسی ورود کرده است.

وی تصریح کرد: مصاحبه با نخبگان یکی از دغدغه‌های اصلی ما است؛ طرح دیدگاههای نخبگان، خانواده شهدا، ورزشکاران و شخصیت های مطرح استان در شرایط کنونی از ضرورت ها است.

رسانه‌ها مقابل جنگ رسانه ای دشمن نقش آفرینی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس خانواده های فراوانی عزیزان خود را از دست داده اند که تداوم راه شهدا از رسالت های اصلی ما به شمار می رود.

محمد جوروند افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات بی شک بر عزت و اقتدار ایران اسلامی می افزاید و توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی تصریح کرد: مردم خوزستان و بخصوص جامعه تحت پوشش فرهنگ و ارشاد استان نیز در این عرصه با حضور حداکثری خود، افتخاری دیگر را رقم خواهند زد.

وی گفت: بی شک این دوره از انتخابات از حساسیت های ویژه ای برخوردار است و با توجه به موضع‌گیری دشمنان و دعوت مردم به عدم مشارکت در انتخابات، از آسیب های جدی است که رسانه باید در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی افزود: دشمنان سال ها است به دنبال تجزیه ایران و تضعیف و تخریب انقلاب اسلامی هستند که آگاهی به همین حساسیت ها لزوم حضور حداکثری مردم را بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی و رسانه ای خود پیش بینی های گسترده ای در زمینه حضور حداقلی مردم در انتخابات مطرح می کنند اما مردم با بصیرت ایران نباید به این جنگ رسانه ای دشمن توجه داشته باشند.

شور انتخاباتی با کمترین امکانات آغاز شده است

مدیرخانه مطبوعات خوزستان گفت: فعالیت های رسانه ای در این انتخابات نیز با کمترین امکانات آغاز شده اما همواره در تمامی عرصه‌های مختلف رسانه های استان پای کار بوده و افتخار آفرینی کرده اند و امسال نیز این شور انتخاباتی مشاهده می شود.

افشار پرویزی بابادی افزود: روزانه ۲۴ روزنامه در سطح استان توزیع می شود و ۱۲۹ پایگاه خبری فعال در سطح استان فعالیت می کنند و این نشان دهنده ظرفیت بالای استان برای فعالیت رسانه ای و تولید محتوا است.

وی تصریح کرد: اکنون این انتخابات نیست که زیر سوال است بلکه تمامی حوزه‌های کشور زیر سوال می رود به همین جهت باید با تمام ظرفیت در این انتخابات حضور پیدا کنیم و اجازه ندهیم دشمن توطئه‌های خود را اجرایی کند.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان بیان کرد: دشمن از راه‌های مختلف بخصوص فضای مجازی وارد میدان شده اما شور انتخاباتی در استان به همت نیروهای رسانه و تلاش های بسیج رسانه استان آغاز شده و امید است بتوانیم از این عرصه نیز سربلند خارج شویم.

وی ادامه داد: رسانه های استان برای تولید محتوای انتخاباتی ساماندهی شده اند و امید است بتوانیم با دعوت از مردم برای حضور حداکثری نقش موثر در خلق حماسه تاریخی دیگر داشته باشیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.