×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رضایی: مشکل بیکاری جوانان و برگشت آب به خوزستان را پیگیری می‌کنم

محسن رضایی میرقائد در این گفت و گوی انتخاباتی که عصر روز یکشنبه از شبکه استانی خوزستان پخش شد بیان کرد:ما می دانیم مردم خوزستان بر روی چه ثروتی خوابیده اید و چگونه به حداقل‌های شما هم رسیدگی نمی‌شود.

وی افزود: منبع عظیم نفت و گاز ، پتروشیمی ، فولاد و آب و برق مجموعه عظیمی از اقتصاد ایران را در استان ما فراهم کرده است ولی آنطور که باید و شاید دولت های گذشته با اینکه شما به آنها رای بالایی داده‌اید عملکرد مناسبی نداشتند.

وی افزود: مشکل آب در روستاهای خوزستان وجود دارد در حالی که رودخانه‌های کارون و کرخه در این استان وجود دارد ولی در مواردی بی آبی و کم آبی مردم این استان را اذیت می کند.

رضایی ادامه داد: انرژی‌های زیادی در خوزستان تولید می‌شود و پتروشیمی‌های فراوان در این استان وجود دارد ولی از جاهای دیگر نیروی کار در آنجا مشغول می‌شود ولی جوانان استان خوزستان بیکار هستند.

وی ادامه داد: هرچند من و سایر برادران شما تلاش‌های فراوانی در رفع این محرومیت ها و کمبودها کرده‌ایم و در بسیاری از موارد امضای رهبر معظم انقلاب را برای حل مشکلات استان خوزستان گرفته ایم ولی همچنان کمبودها فراوان است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت ما به خوزستان اولویت خواهد داد چرا که این استان با همه وجود از ایران دفاع کرد و بعثی ها را بیرون راند و در انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

وی با بیان اینکه خوزستان باید از محرومیت و فقر و بیکاری خارج شود، بیان کرد: مشکل آب، مشکل صنایع پایین دستی پتروشیمی و بیکاری را در این استان برطرف می‌کنیم؛ ده‌ها هزار تن محصولات باغی و محصولات کشاورزی خوزستان به دلیل نبودن انبار و صنایع تبدیلی به ضایعات تبدیل می‌شوند که با ایجاد صنایع تبدیلی از هدر رفتن آنها جلوگیری خواهیم کرد؛ ایجاد صنایع تبدیلی جزو اهداف ما است.

ایجاد چند شهر کشاورزی ، صنعتی و تجاری در خوزستان 

رضایی ادامه داد: مساله مهمی که در دولت ما دنبال خواهیم کرد این است که چند شهر کشاورزی صنعتی و تجاری در حد ۴۵ هزار نفره در خوزستان به وجود خواهیم آورد. این شهرهای کشاورزی می‌تواند برای خود مردم باشد و در دل مردم صورت بگیرد؛ این شهرهای کشاورزی تحول بزرگ تاریخی در استان ما به وجود خواهند  آورد؛ هر کدام از این سه شهر صنعتی کشاورزی تجاری که نمونه‌های آن در هلند و برزیل هم به وجود آمده یک تحول اساسی در زندگی مردم به ویژه در بخش کشاورزی ایجاد می کند و می‌تواند امنیت غذایی در جنوب عراق و کویت و کشورهای حاشیه خلیج فارس و پنج استان مجاور خوزستان را تامین کند.
وی گفت: مشکلات دیگر استان خوزستان را در برنامه استان خوزستان نوشته‌ام و به تفصیل مساله فاضلاب، لایروبی کارون، و برگشت آب به رودخانه‌های کرخه و کارون به سمت شمال استان و همچنین طرح‌های دیگری که در برنامه داریم اجرایی خواهیم کرد.

رضایی افزود: سرزمین ایران بهترین اقلیم دنیا است و طبیعتی در این کشور هستکه گویی جهان کوچکی به وجود آمده است.هر صدفی را از گوهرش می‌توان شناخت؛ ایران را از ایران باید شناخت، طبیعتش، هنرش، بناهای باشکوه و مردم آن حکایت از این گوهر پاک و کمیاب دارد.
وی ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی این بود که با کمک عشق به وطن انسجام به وجود آورد و ما واحد شدیم و روی پای خود ایستادیم، اما متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در دو سه دهه اخیر باعث شد این قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناامیدی کند.
وی با بیان اینکه ما می خواهیم از نو قیام کنیم و آغاز جدید داشته باشیم، بیان کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی همه اقوام را جمع کرد و انقلاب به پیروزی رسید و نه شرق و نه غرب نتوانستند در مقابل ایران بایستند؛ برای بار دوم نیز در جنگ با عراق ۴۰ تا ۵۰ کشور پشت سر صدام بود اما با اتحاد ملت ما بعثی ها به زباله دان تاریخ فرستاده شدند؛ آیا نمی توانیم دوباره جمع شویم و حرکت سومی را راه اندازیم و برای بار سوم قیام کنیم؟
رضایی ادامه داد: این قیام برای زندگی بهتر و برای تشکیل دولت و وحدت ملی است که در آن همه ایرانی ها ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس دولت ما وجود نخواهد داشت.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتخابات مهندسی شده نیست و این شما هستید که سرنوشت صندوق ها را تعیین می کنید، خاطرنشان کرد: قیام سوم قیام زندگی بهتر برای بهزیستی و سربلندی کشاورزان و کارگران و معلمان و بازنشستگان و دیگر افشار آسیب پذیر، و زدودن غم از چهره ایرانیان است همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس اتفاق افتاد، اما این پیروزی شرطی دارد که باهم قیام کنیم.
وی گفت: ما دوباره استان ها و اقوام ایرانی را به میدان می آوریم؛ در دولت ما به استان ها اختیارات و مسوولیت داده می شود و مثلا اگر مردم سپرده ای در بانک بگذارند در همان استان استفاده شود و قرار نیست تهران استان ها را استثمار کند، ما به این استثمار خاتمه می دهیم و در دولت اقدام و تحول به وعده های واهی پایان می دهیم.

رضایی ادامه داد: زمان شعار تمام شده است و برای هر استانی با کمک مردم آن استان برنامه‌ای تنظیم شده است و هر استانی نسخه مخصوص خود دارد چون هر استانی اقلیم خودش را دارد و نمی‌شود فولاد را به استانی دیگر منتقل کنند. نسخه واحد نوشتن از تهران به معنی نادیده گرفتن ظرفیت ها و استعدادها و قابلیت های هر استان است که نسخه در دولت ما تهیه شده و اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: نسخه خاص هر استان را دادن کافی نیست و اختیارات تصمیم سازی را هم به همان استان ها می دهیم؛ استان های مرزی از جمله آذربایجان و سیستان با کشورهای مختلف ارتباط دارند و در این خصوص می توان تجارت عظیمی داشته باشند؛ همچنین خراسان ، خوزستان ، کرمانشاه و ایلام و سایر استان های دیگر ما می توانند هر کدام به اندازه کشوری تولید کنند. بسیاری از کشورهای اروپایی کوچکتر از استان‌های ما هستند و استان های ما می توانند بسیار پیشرفت کنند.
رضایی با بیان اینکه در دولت اقدام و تحول همه را به صحنه می آوریم و تمام ایران تبدیل به کارگاه بزرگی می شود، افزود: توانایی جوانان را بالا می بریم و همه اینها تجربه شده است و کار سختی نیست. آیا بیرون کردن فقر و گرانی و بیکاری و تبعیض کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین از خرمشهر است؟  اگر این کار را انجام دادیم چرا نتوانیم به سرعت هم ایران را به قله های بالا برسانیم.

وی با بیان اینکه این بی عدالتی ها باید از بین برود و در دولت ما انجام می شود ادامه داد: ما این کار را خواهیم کرد اما برای رسیدن به ایده بزرگ چند خط مشی داریم و استانداران دولت را از مردم همان استان انتخاب خواهیم کرد؛ کدام استان است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد، در هر سرزمین و قوم ایران مردان بزرگی هستند که مورد غفلت واقع شده اند.

رضایی گفت: در دولت ما پارتی بازی نداریم و نامزدهای استانداری مسایل خود را مطرح خواهند کرد و نمره بندی می‌شوند و سه نفر انتخاب می‌شوند و سپس ارزیابی و یک نفر انتخاب می‌شود که توانایی این افراد مشخص شده و خارج از هرگونه جناح و گروه، اختیاراتی به آنها داده می شود.
وی افزود: مساله دیگر کمک از طریق امکانات پژوهشی است که  به استانداران و مدیران اطلاعات داده و کارهای پژوهشی انجام می‌دهیم و با همه توان دولت اقدام و تحول، پشت سر استانداران به آنها اطلاعات می‌دهیم و هم فکری می‌کنیم و هدایت و حمایت می‌شوند.

رضایی ادامه داد:نخستین توجه ما به اقشار آسیب پذیر خواهد بود و یارانه ۴۵۰ هراز تومانی را می‌دهیم؛ در استان ها با حمایت دولت مرکزی شغل به وجود خواهد آمد و نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: یک واحد ۸۰ متری حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان می شود و هر کسی ۳۰ میلیون بدهد بانک ها را موظف به دادن ۹۰ درصد مبلغ سپرده می‌کنیم و سند منزل به عنوان وثیقه می‌شود و سود آن را از طریق یارانه می‌دهیم. بر این اساس سود بانکی را دولت می پردازد که نمونه این کارها در اروپا و آمریکا انجام می‌شود اما متاسفانه بسیاری از مردم به غرب می روند و تنها افکار غربی را می آورند و از تجربیات آنها استفاده نمی کنند.
وی گفت: اگر صنعت مسکن را راه اندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه می افتد و با راه اندازی این صنایع ایجاد شغل می شود؛متاسفانه گروه های سیاسی درگیر سیاست بازی هستند؛ باید به فکر مردم باشیم که صاحب این مملکت هستند و من و دوستانم که مثل دوران جنگ تحمیلی در صحنه حاضر بودیم وارد عمل شده و اجازه نمی دهیم نان قرضی، زباله گردی و کول بری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند.

رضایی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف ما در دولت اقدام و تحول است که در قبال مردم باید انجام شود؛ تلاش می کنم با کمک خود مردم و حمایت های مداوم ما این اتفاق صورت گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مساله ازدواج جوانان برای ما مهم است، اضافه کرد: در هر خانه‌ای باید دو نفر کار کنند که ما در قبال زحمات زنان در منزل به آنها حقوق می دهیم و همه زنان خانه دار که ۶ ماه آموزش ببیند از این حقوق بهره مند می‌شوند.

وی افزود: کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می‌کنیم؛ علاوه بر مساله ازدواج، کسب و کار خانگی را در خانه توسعه می دهیم و شهرها را اقتصادی می کنیم و اقتصاد را از پایین به بالا رونق می دهیم. دولت هم از طریق مالیات ها خود را تامین می کند و برنامه ریزی اقتصاد کشور را عوض خواهیم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ با رقابت هفت نامزد انتخاباتی شامل سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد، عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده ، همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خرداد جاری همزمان در کشور برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.