×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
زاکانی: ظرفیتهای خوزستان باید برای جبران عقب ماندگیها بکارگیری شود

علیرضا زاکانی روز شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم خوزستان که از طریق شبکه استانی پخش شد به ماههای ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: طی سال های دفاع مقدس دفعات متعدد در خوزستان حضور داشته ام و از نزدیک شاهد رشادت ها و مقاومت های مردم این استان بودم.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودم که به چه شکل شهرهای اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، دزفول و اندیمشک مورد هجوم دشمن قرار گرفت و این مردم بودند که با تمام توان در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم این استان شایسته برخورداری بیشتر از توسعه و رفاه هستند گفت: کانون تولید نفت و سرمایه های زیرزمینی کشور، خاک حاصلخیز و آب فراوانی در این استان وجود دارد و با تکیه بر این ظرفیت ها نباید دچار مشکلاتی مانند این حجم از بیکاری و عقب افتادگی باشد.

زاکانی از شهدای خوزستان دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نمادهای این استان نام برد و گفت: خوزستان نباید دچار رنج هایی مانند گرد و غبار، مشکل آب آشامیدنی، دفع فاضلاب و راه های مواصلاتی باشد.

وی به مشکلات پیش آمده در سیلاب فروردین ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: در این ایام از نزدیک تلاش های مردم برای صیانت از محیط پیرامونی را شاهد بودم اما این درحالی است که باید از پیش تمهیدات و پیشگیری های لازم در خصوص جلوگیری از سیلاب صورت می گرفت تا مردم با چنین معضلی برخورد نکنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری نام دولت سیزدهم مدنظر خود را «دولت اقدام و اصلاح» اعلام کرد و افزود: در صورت توفیق الهی برای پیروزی در انتخابات، قطعا مردم مشاهده خواهند کرد که در سال اول فعالیت این دولت و سپس در چهار سال اول، تغییرات اساسی به نفع مردم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه به واسطه جنگ تحمیلی نسبت به مردم خوزستان دین بزرگی برگردن داریم گفت: موهبت های الهی این کشور متعلق به همه ملت ایران است اما باید توجه داشت که از این ظرفیت ها به صورت متمرکز به نفع توسعه منطقه نیز استفاده شود.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به برخی “سوء استفاده ها از کارنامه غیرقابل دفاع برخی دولت ها و تداوم مشکلات مردم خوزستان در زمینه های مختلف” عنوان کرد: دولت اقدام و اصلاح تلاش خواهد کرد که بخش قابل توجهی از فعالیت های خود را وقف توسعه و آبادانی خوزستان کند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد، چهره جدیدی از استان توسعه یافته خوزستان در پایان دولت خود قابل مشاهده باشد و این به واسطه توسعه زیرساخت های استان رقم زده خواهد شد.
زاکانی به ظرفیت های اقتصادی استان در بخش پتروشیمی های مستقر در شهرستان ماهشهر اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت ها توانایی لازم برای تحول یک کشور را دارد؛ بناربراین باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: تعهد من به مردم خوزستان این است که تا پای جان برای آنها تلاش خواهم کرد و با جدیت چهره این استان متحول خواهد شد.
وی بیان داشت: با اقداماتی که صورت می گیرد، خوزستان به الگویی برای استان های کشور همسایه یعنی عراق و دیگر مردم آزادی خواه جهان تبدیل خواهد شد.

جهش تولید یک اولویت اساسی است
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثری استقلال و آزادی برای کشور و ملت ایران خواهد بود گفت: جمهوری اسلامی همواره باید متضمن استقلال، عدالت، معنویت مردم باشد تا ایران قوی و پیشرفته ای داشته باشیم.
وی همچنین استفاده ابزاری از جوانان، زنان، مذاهب، اقلیت ها، صنوف و اقشار مختلف توسط دولت ها را یک ظلم عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که توسعه کشور با برنامه ریزی بر اساس ظرفیت ها صورت بگیرد و در این راستا متناسب سازی های لازم باید انجام شود.
زاکانی متناسب سازی کشور را مستلزم رویکرد اقتصادی و مدیریت دانست و افزود: بنابراین فوریت دولت بنده اقتصاد و مدیریت خواهد بود و اساس این فوریت نیز جهش تولید است.
وی از جهش تولید به عنوان یک اولویت اساسی در کشور نام برد و گفت: دولت الکترونیک باید تقویت شود تا شرایطی شفاف برای فعالیت بخش خصوصی و توسعه همه جانبه در کشور فراهم گردد.

تمرکززدایی و ارائه اختیارات منطقه ای به استانها
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از تمرکز تصمیم گیری ها در پایتخت بیان داشت: بودجه سالانه بر اساس تمرکز تصمیم گیری ها اختصاص می یابد و این یک ایراد به شرایط بودجه ریزی است.
وی تصریح کرد: ۹۰ درصد تصمیم گیری ها در خصوص نحوه هزینه اعتبارات در خارج از استان ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین تمرکززدایی یک ضرورت انکارناپذیر است.
زاکانی با تاکید بر اینکه بازآمایش مجدد هزینه اعتبارات لازم است گفت: ایران دارای ۴۵۱ شهرستان است که هر کدام توانمندی های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی متفاوتی  دارند و هرکدام از این مناطق می تواند محور حرکت کشور به سمت توسعه باشد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: استان ها باید با مشورت نخبگان منطقه ای اداره شوند.
وی به ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم اشاره کرد و گفت: هر شرکت صنعتی باید مالیات خود را در منطقه ای که قرار دارد پرداخت کند تا مردم آن منطقه از مالیات پرداخت شده سهم داشته باشند.
زاکانی بر مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: بنده شخصا در این مسیر تلاش های جدی داشته ام و در همین راستا برخی از وزرا و مسئولان کشور از من در مراجع قضایی شکایت هایی داشته اند که به لطف خداوند از این مسیر به خوبی عبور کرده ام؛ لذا مبارزه با سستی ها در بدنه اجرایی کشور امری ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

اصل هشتم قانون اساسی اجرایی شود
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یکی از مشکلات کشور را اجرایی نشدن قوانین دانست و گفت: اصل هشتم قانون اساسی باید از سوی همه دولت ها مورد توجه قرار گیرد و در دولت بنده نیز با جدیت به آن پرداخته خواهد شد.
وی بیان داشت: بر اساس این اصل، دولت باید پاسخگوی اعتراضات و باشد و مردم سالاری به عنوان یک راهبرد و اصل مورد توجه قرار گیرد.
زاکانی نظارت مجلس بر رئیس جمهور را یک امر ضروری خواند و گفت: متاسفانه دولت و رئیس جمهور فعلی نظارت پذیر نیستند و به این امر مهم توجه ندارند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: مجلس در راس امور بوده و هست و باید اجازه داد که نمایندگان مردم در مجلس بر کار دولت و رئیس جمهور نظارت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.