×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اختصاص چهار میلیون برگ تعرفه ریاست جمهوری به خوزستان

رضا نجاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از فرایندهای ستاد انتخابات در کشور و استان تحویل گرفتن تعرفه های رای است که بر اساس تعداد واجدین شرایط و سوابق انتخابات دوره قبل، تعداد تعرفه های رای ریاست جمهوری ۱۰ درصد نسبت به دوره قبل بیشتر تعیین شده است.

وی افزود: کار توزیع تعرفه ها و ملزومات انتخابات بین شهرستان ها، با حضور هیات نظارت شروع شده و تا فردا ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: چهار میلیون و ۲۴۰ هزار برگ تعرفه رای شوراها در اختیارمان قرار گرفته که به تناسب نیاز شهرستان ها، در حال توزیع هستیم.

وی در خصوص نحوه تبلیغات ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری بیان کرد: ورزشگاه تختی، ورزشگاه غدیر و ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به همراه یک مکان دیگر که در دست پیگیری می باشد، برای تجمعات داوطلبین در استان در نظر گرفته شده است.

نجاتی گفت: نامزدهای ریاست جمهوری در صورت درخواست برای تجمع هوادارانشان، حتما باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تجمع در مکانهای بسته ممنوع است افزود: در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد به ترتیب تجمع بالای ۱۵ نفر، ۲۰ نفر و ۳۰ نفر در ستادهای انتخاباتی سربسته ممنوع است که این موضوع را به داوطلبین  اعلام خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخاباتی خوزستان گفت: دستورالعمل و شیوه نامه انتخاباتی در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته لذا داوطلبین شوراها قبل از هر گونه اقدام و اجاره کردن ستادها، حتما به فرمانداری ها مراجعه کرده و با هماهنگی فرمانداری ها اقدام به تبلیغات کنند.

وی افزود: قطعا اگر تبلیغات داوطلبین خارج از شیوه نامه های بهداشتی باشد، ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به این قضیه ورود کرده و برخورد لازم را انجام می دهد.

نجاتی با بیان اینکه شور و حال انتخاباتی در استان به خوبی نمایان است گفت: ما موظف هستیم در چارچوب قانون عمل کنیم و در سوی مقابل انتظار داریم که داوطلبین در چارچوب قانون تبلیغات خود را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به کمبود نیروهای دانشگاه علوم پزشکی، نمی توانیم در هر صندوق یک ناظر بهداشتی مستقر کنیم لذا در این خصوص از نیروهای هلال احمر و عوامل اجرایی استفاده خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: انتخابات شورای شهر اهواز به صورت الکترونیکی برگزار می شود هر چند صندوق و تعرفه لازم نیز در نظر گرفته ایم که اگر سیستم قطع شد خللی در روند انتخابات ایجاد نشود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

یکصد هزار عوامل اجرایی کار نظارت بر انتخابات خوزستان را برعهده دارند.

 

منبع : ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.