×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان به منزله خالی بودن ملک است

محمود علیزاده با تأکید بر لزوم طراحی زیرساخت‌های لازم برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی گفت: برای اینکه مشخص شود یک فرد طی یک سال چند واحد مسکونی و زمین معامله کرده باید زیرساخت‌هایی را فراهم نمود.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشورقانون پایانه فروشگاهی را یکی از زیرساخت‌های این نوع مالیات عنوان کرد و افزود: با اجرای این قانون می‌توان معاملات کلیه افراد در حوزه حوزه مسکن و طلا و سکه و ارز را تشخیص داد.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: ما نسبت به هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد اقدام به دریافت مالیات می‌کنیم و خانه‌هایی که قبل از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی‌شود.

هر فردی واحدهایش را اجاره دهد، معاف از مالیات خانه‌های خالی می‌شود

علیزاده متذکر شد: کسانی هم که چند واحد مسکونی خریداری کرده و آنها را اجاره داده باشند مشمول قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.

وی با بیان اینکه اصابت این طرح‌ها صرفاً به بخش سوداگری است گفت: اصابت این نوع مالیات به کسانی است که زیر یک سال اقدام به خرید و فروش می‌کنند که البته هنوز مکانیزم و زیرساخت‌های جزئی برای این کار طراحی نشده است.

مشخصات ملک ثبت نشود، به عنوان خانه خالی شناسایی می‌شود

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید وارد این سامانه شوند و مشخصات ملک خود و کد پستی را وارد کنند در غیر این صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه و کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد البته این افراد می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به اداره مالیات وضعیت خود را مشخص کنند.

نماینده مجلس: مالیات بر عایدی فقط شامل ملک نمی‌شود

همچنین عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه فقط شامل مسکن نمی‌شود گفت: سرمایه و سود ناشی از فروش مسکن، طلا و ارز و سکه در مواردی که کمتر از یک سال و در برهه‌های زمانی با شرایط خاصی باشد، شامل مالیات خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در حد کلیات است و در مورد جزئیات آن هنوز تعیین تکلیف نشده اما تکلیف مالیات بر خانه‌های خالی روشن شده است.

هیچ اهرم کنترلی در بازار مسکن نداریم

وی با تصریح بر اینکه هیچ اهرم کنترلی در بازار مسکن و ارز و سکه وجود ندارد و خرید و فروش اینها در بازار شفاف نیست گفت: متأسفانه سامانه‌ای برای ردیابی آنها وجود ندارد و بیشتر کسانی هم که خرید و فروش می‌کنند انتقال سند انجام نمی‌دهند.

چرا وزارت راه درباره سامانه اسکان اطلاع رسانی نمی‌کند؟

رحیمی مظفری اطلاع رسانی به مردم در مورد «سامانه املاک و اسکان» و تأمین زیرساخت‌ها را ضروری دانست و گفت: عدم اطلاع رسانی صحیح و اندازه در مورد سامانه املاک و اسکان، فقط مردم را در این حوزه دچار مشکل می‌کند.

 

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.