×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تایید صلاحیت ۱۷ نفر از داوطلبان شورای شهر اهواز در هیات نظارت مرکزی

جمال عالمی نیسی بیان کرد: از ۱۱۱ نفر داوطلب شورای اسلامی شهر اهواز که صلاحیت آنها توسط هیات‌های اجرایی و نظارت رد شده و به هیات نظارت مرکزی اعتراض کرده بودند، فقط ۱۷ نفر مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، ۲۰ نفر از داوطلبان را که قبلا در هیات اجرایی شهرستان و هیات‌های نظارت شهرستان و استان، تایید صلاحیت شده بودند، رد کرده است.

عالمی نیسی اضافه کرد: تا این تاریخ، از میان اعضای شورای شهر فعلی اهواز که توسط هیات نظارت خوزستان رد صلاحیت شده بودند، فقط رییس فعلی شورای اسلامی شهر اهواز توسط هیات مرکزی نظارت تایید صلاحیت شده است.

وی همچنین گفت: آگهی نهایی داوطلبان انتخابات شورای شهر به همراه کد آنها ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده از سوی فرمانداری اهواز منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور، در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

طبق گزارش پیشین فرماندار اهواز، از مجموع ۷۶ نفر داوطلب شورای شهر اهواز که صلاحیت آنها در هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رد شده بود و شکایت ارایه کردند، پس از رسیدگی به شکایت در هیات نظارت خوزستان، صلاحیت ۲۲ نفر تایید، و صلاحیت ۵۴ نفر رد شد.

۷۶۷ نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در ۲ حوزه شهری اهواز و الهایی در این شهرستان ثبت نام کردند که ۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز و ۲۲ نفر برای انتخابات شورای شهر الهایی بوده است. از میان این داوطلبان، ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.