×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
دانشگاه چمران اهواز ناظر علمی طرح “دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان”

افشین قنبرزاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه “دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان” با استانداری، اظهار کرد: مطالعه علمی در خصوص “دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان” آغاز شده است. استان خوزستان و کل کشور برای دفع آب‌های سطحی دچار معضل هستند و بارش باران منجر به جمع شدن آب‌های سطحی و سیلاب می‌شود.

وی افزود: وزارت کشور در بودجه عمومی، اعتباری را برای این مساله در همه استان‌ها در نظر گرفته و طرح‌های مطالعاتی که در هر شهر در خصوص دفع آب‌های سطحی صورت می‌گیرد، می‌توانند از این بودجه استفاده و پروژه‌های خود را عملیاتی کنند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به انجام طرح‌های مطالعاتی توسط چند شهرداری، بیان کرد: در استان خوزستان از ۴۴ شهر، برای چند شهر که در اولویت  هستند، طرح مطالعاتی صورت می‌گیرد. تاکنون ۹ شهرداری اطلاعات لازم طرح‌های خود را در این زمینه آماده کرده‌اند اما استانداری بیان کرده که برای تایید این طرح‌ها نیاز به یک ناظر علمی وجود دارد تا طرح از نظر علمی بررسی شود و اگر ایرادی دارد، برطرف شود. این کار به دانشگاه شهید چمران اهواز سپرده شده است و در واقع دانشگاه ناظر علمی طرح‌های مطالعاتی دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان است.

قنبرزاده در پایان با اشاره به نقش دانشگاه شهید چمران اهواز، یادآور شد: اساتید و متخصصان دانشگاه قرار است این طرح‌ها را از نظر علمی بررسی کنند و غنای آن‌ها را افزایش خواهند داد تا شانس پذیرش طرح مطالعاتی “دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان” توسط وزارت کشور افزایش یابد. بررسی طرح‌ها به تازگی آغاز شده و تا شش ماه فرصت داریم که بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.