×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار خوزستان : ساخت کارخانه پتروپالایش در آغاجاری ضروری است

قاسم سلیمانی دشتکی شنبه در نشست بررسی مشکلات و پروژه های شهرستان آغاجاری در محل فرمانداری این شهرستان بیان کرد: در خصوص طرح پتروپالایش شهرستان آغاجاری هیچ بهانه ای از هیچ مدیر و دستگاهی برای تعلل در اجرای پروژه پذیرفته نیست و پاسخ همه استعلام های مربوط به پروژه پتروپالایش آغاجاری حداکثر ظرف یک ماه باید داده شود.

وی افزود: در خصوص جا به جایی ساکنان مناطق نفتخیز این شهرستان با راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت نفت به تفاهم رسیدیم تا مکانی در شهر با قیمت منطقه ای و ارزان جانمایی شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده شود ضمن اینکه هزینه ساخت مسکن نیز باید از محل مطالبات این خانوارها از شرکت نفت پرداخت شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن به هر یک از خانوارها مبلغ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد داد و مابقی هزینه نیز متناسب با قیمت اعیانی ساختمان های مناطق نفتخیز توسط وزارت نفت پرداخت می شود ضمن اینکه طبق برنامه قرار است فرآیند ساخت این واحدهای مسکونی ظرف یک سال انجام شود.

سلیمانی همچنین در خصوص مشکل آب شرب آغاجاری و اجرای سه برنامه در این رابطه اظهار داشت:  اجرای خطوط اصلی مسیر، حفر ۲ حلقه چاه و احداث ۳.۵ کیلومتر لوله گذاری همچنین آبرسانی با تانکر سه برنامه در دست اجرا در این شهرستان برای حل مشکل آب آشامیدنی هستند که در مجموع حدود ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آنها نیاز است که پنجاه درصد از این اعتبار از منابع استانی و مابقی هم از سوی آبفا تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان به موضوع احداث استخر و زمین چمن مصنوعی در آغاجاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت نفت حدود ۱۴۰ میلیارد ریال برای ساخت استخر در این شهرستان هزینه خواهد کرد و سه زمین چمن مصنوعی نیز ظرف ۲ هفته آماده می شود.

وی گفت: برای احداث پنج کیلومتر جاده اصلی در این شهرستان اداره راه و شهرسازی از محل اعتبارات نفت ۵۰ میلیارد ریال و استانداری خوزستان نیز ۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده اند همچنین حدود ۲۰ کیلومتر جاده روستایی ظرف سه تا چهارماه آینده در آغاجاری لکه گیری و آسفالت می شود.

استاندار خوزستان به بازدید میدانی خود از آغاجاری اشاره کرد و گفت: میزان فقر و محرومیت در برخی محلات این شهرستان بسیار بالا است همچنین آمار طلاق، خودکشی، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی در این شهرستان بیش از حد متوسط است لذا با توجه به چنین شرایطی بر همه مسوولان واجب و لازم است برای رفع محرومیت و فقر در این شهرستان با جدیت وارد عمل شوند.

سلیمانی افزود: از محل اعتبارات مناطق محروم که به خوزستان اختصاص یافته تنها ۱۵ میلیارد ریال به شهرستان آغاجاری تخصیص داده شده است که رقم بسیار کمی است بنابراین باید کسری اعتبار این شهرستان از بودجه استان جبران شود.

وی یادآور شد: خوزستان درآمدهای زیادی عاید کشور می کند اما به نوعی مظلوم واقع شده است البته مجموعه نظام جمهوری اسلامی به خوزستان توجه دارد اما در عین حال مشکلاتی همچون خسارت های جنگ هشت ساله و پس از آن تحریم ، بحران ها و مشکلات مختلف از جمله کرونا در توسعه خوزستان وقفه ایجاد کرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حال حاضر خوزستان با مشکلا بسیاری دست به گریبان است اما برخی از نقاط این استان همچون آغاجاری، اندیکا، لالی دچار مشکلات حادی هستند.

سلیمانی با بیان اینکه در اندیکا و لالی با توجه به اسکان دائمی برخی از عشایر جمعیت زیاد شد گفت:اما آغاجاری که در دهه ۶۰ حدود ۷۰ هزار جمعیت داشت و یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور بود اکنون درگیر مشکلات زیادی است که زیبنده نیست.

رسیدگی به مشکلات و پروژه های شهرستان های استان خوزستان از سه ماه گذشته کلید خورده است و جدول زمان بندی برای اجرای پروژه ها در این استان تدوین شده است.

به گزارش ایرنا در سفر استاندار خوزستان به شهرستان آغاجاری ساخت مرکز جامع سلامت این شهرستان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.