×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
تلاش برای رفع تنش آبی در ۱۱۴ روستای مسجدسلیمان

علیرضا ورناصری در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: حوزه انتخابیه بنده دارای هشت شهر و هزار و ۲۶۵ روستا است که فکر می کنم بزرگترین حوزه انتخابیه استان است. این حوزه متاسفانه در سطح استان خیلی مظلوم و محروم است و در مجلس و مجمع نیز با خودم خیلی کلنجار می روم که دوستانم برای احیای بیمارستان جدید تلاش می کنند ولی من به دنبال ایجاد جاده و برق رسانی و … هستم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در یک سال گذشته کارهایی در حوزه انتخابیه من انجام شد که پس از ۴۲ سال برای اولین بار بود؛ بحث فاضلاب مسجدسلیمان که تبدیل به آرزو شده بود، برای آن بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برآورد شد و کلنگ آن هفته آینده به زمین زده می شود. درخصوص بحث تنش آبی نیز از ۷۰۲ روستای استان خوزستان، ۱۱۴ روستا در حوزه انتخابیه بنده قرار دارد که خوشبختانه بخش اعظمی از آن تامین اعتبار شده است و در مرحله شروع کار قرار دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث برق رسانی هم در همین مدت زمان کوتاه یک ساله به ۳۰ روستا برق رسانی شده است. همچنین همان طور که می دانید جاده های حوزه انتخابیه بنده، به جاده های مرگ معروف هستند که در همین یک سال، بحث چهار خطه کردن جاده اهواز به مسجدسلیمان از چهار جبهه آغاز شده است و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به دیگر آرزوی دیرینه مسجدسلیمان، افزود: سال ها به بهانه نداشتن طرح جامع و تفصیلی، مسجدسلیمان بدون هیچ گونه کار عمرانی بوده است که خوشبختانه در شورای عالی شهرسازی مجوز این طرح گرفته و تصویب شد. همچنین آسفالت حدود ۳۶۰ کیلومتر جاده مسجدسلیمان در برنامه قرار گرفته که بخشی از کار نیز آغاز شده است.

ورناصری با اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی نیز گفت: فاز دوم این طرح از سال ۹۶ به بهانه عدم تخصیص آب عملا تعطیل شد اما باورتان نمی شود که من تمام مستندات مربوطه را مطالعه کردم و به یک تصمیم رسیدیم. متاسفانه این طرح براساس سیاست های اشتباه وزارت نیرو در چهار سال گذشته، به بهانه های پیش پا افتاده عقب نگه داشته شد که باید مشکل حل می شد اما با تلاش تمام همکارانم در مجمع، موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ خیلی زود به نتیجه رسید و خوشبختانه به دنبال این هستیم که به سرعت اجرایی شود. مشکل تخصیص آب برای ۲۰۷ هزار هکتار از مجموع ۲۳۳ هزار هکتاری که در استان خوزستان وجود دارد، حل شده است. حدود ۲۲ هزار هکتار آن باقی مانده است که این موضوع هم کارشناسی شده و پیشنهادها ارائه شده است و ان شاءالله در شورای عالی آب نیز به تصویب برسد. آن چه قطعی و مسلم است، این است که از یک سانت سهم استان خوزستان نه کوتاه آمده ایم و نه کوتاه خواهیم آمد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از چهار شهرستان حوزه انتخابیه بنده نیز دو شهرستان اندیکا و هفتکل، حتی یک تخت بیمارستانی ندارند که خوشبختانه در یک سال گذشته و با کمک دوستان در خوزستان و تهران، هم برای هفتکل و هم اندیکا، دو بیمارستان ساخته شده است که به دنبال تجهیز آن‌ها هستیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.