×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به هیچ کاندیدای ریاست جمهوری چک سفید نمی‌دهیم

سید کریم حسینی در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که شامگاه ۱۲ خردادماه در اهواز برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) اظهار کرد: ما در حالی مجلس یازدهم را شروع کردیم که تحلیل ها و تفسیرها در مورد مجلس یازدهم متفاوت بود. برخی آن را قبل از تشکیل، مورد هجمه قرار دارند که باید مجلس یازدهم جوابگوی مشکلات باشد و برخی نیز تمجید کردند که ترکیب آن می تواند به مشکلات کشور بیشتر بپردازد و قدری از مشکلات کشور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: آن چه مقیاس بود و باعث شد مجلس یازدهم موفق بوده و با گذشت یک سال از عملکردش موفق و نمره قبولی داشته باشد، فرمایشات حضرت آقا در ابتدای کار و همچنین فرمایشات ایشان در پایان یک سال مجلس بود. قطعا مجلس یازدهم مجلسی بود که به پرکاری، کارآمدی و انقلابی بودن معروف شد و توانست بیشترین نمره قبولی را داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مجلسی را پشت سر گذاشتیم که از حاشیه سازی و مسئله سازی برای کشور پرهیز کرد. بنا به دلایل مختلف که هر کدام جای بحث دارد، مجالس قبلی با توجه به ترکیبی که داشته اند، حواشی را برای کشور ایجاد کردند اما مجلس یازدهم از این مقوله پرهیز کرد و کار را بر اساس عقلانیت و دانشی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، پیش برد. این مجلس به چالش هایی پرداخت که اولویت اول کشور بودند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کار هیجانی و احساسی، کارگشا نیست و کاری که همراه با عقلانیت، طمأنینه و آرامش باشد می تواند کارگشا باشد. انقلابی عمل کردن یعنی اینکه ما کار و اقدام را به صورت محکم و جدی دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم. بر این اساس اولویت هایی را مشخص کردیم.

حسینی خاطر نشان کرد: در بُعد استانی نیز همیشه در مجالس گذشته توصیه می کردند که مجمع نمایندگان استان، واحد و منسجم باشد که ما سعی کردیم در این مجلس حداکثر تلاش را در این زمینه داشته باشیم. ما در موقعیتی وارد مجلس شدیم که در سال آخر هشت سال دولت بود و این یعنی بدترین موقعیت برای نمایندگان که بتوانند پیگیر مشکلات و کارها باشند. به جز دو سه ماه اول شروع کارمان در مجلس، در مابقی ماه های گذشته سعی کردیم حداکثر انسجام را داشته باشیم. در این انسجام، پس از شش سال توانستیم فردی را در هیات رئیسه مجلس داشته باشیم. همچنین امسال با توافقاتی که شد، هم رئیس کمیسیون انرژی و هم نائب رئیس کمیسیون را در هفته آینده از خوزستان خواهیم داشت. در سایر کمیسیون ها نیز ممکن است نفراتی را داشته باشیم.

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه گفت: امسال سال بسیار حساس و تعیین کننده ای برای استان و کشور است و در بحث ریاست جمهوری و انتخاب وزرا به صورت جدی ورود می کنیم. ضمن این که به منافع استان نیز ورود می کنیم و این موارد در تصمیم گیری ها مدنظر هستند.

وی درباره این که چرا در خوزستان بیشتر اقدامات در بحث بهداشت و درمان است؟ خاطرنشان‌کرد: در حوزه بهداشت و درمان از فرصت ها استفاده کردیم، اگر چه عقب ماندگی های زیادی در این حوزه داشتیم. برای تجهیز مراکز درمانی، استخدام ها، تبدیل وضعیت ها و نوسازی مراکز درمانی، توجه بیشتری شد.

حسینی همچنین عنوان کرد: وقتی در استان خوزستان مدیری را بالای سر مهم ترین مدیریت این استان می گذارند که امروز حرف اول استان ما آب و فاضلاب است و آقای وزیر، فردی را که کمترین سابقه و کمترین اجرا را دارد به عنوان مسئول سرنوشت آب و شبکه فاضلاب استان انتخاب می کند، من به عنوان نماینده و به عنوان مسئولی که وکالت مردم را بر عهده دارم، ورود کنم یا نه؟ ای کاش مدیر قوی و توانمند بگذارند. وقتی نیشکری که اکنون با ۲۰ هزار نیرو، با بهترین شکل و با پرداخت به روز حقوق اداره می شود را ۱۵ روز مانده به انتخابات، رئیس هیات مدیره آن را تغییر می دهند، همین در استان ایجاد بی نظمی و بخشی از صنعت عظیم استان را دچار خلاء می کند. ما باید مقابل این تغییر و تحولات چه بگوییم؟ چند مدیر بازنشسته و مدیری که صلاحیت او داده نشده است، برخی سازمان ها را به صورت سرپرستی اداره می کنند. منِ نماینده به این انتصابات ورود کنم یا نکنم؟ ما از خدایمان است که به مسائل اجرایی و انتصابات ورود نکنیم.

وی با بیان این که به هیچ رئیسی جمهور و هیچ کاندیدا و هیچ وزیر جدیدی، چک سفید نمی دهیم، افزود: مگر این که خوزستان را با اولویت ها در انتصابات مدیران و برطرف کردن مشکلات ببینند. بحث انتقال آب، صحبت روز تمام رسانه ها و دلسوزان این استان است. اکنون می توانم به عنوان نماینده مردم بگویم که در سال گذشته که ما در خدمت شما بودیم، یک قطره آب هم طی هیچ طرحی انتقال پیدا نکرد. فشارهای متعدد توسط نفر دوم اجرایی کشور شد که به برخی طرح ها مجوز محیط زیست داده شود اما با ایستادگی مجمع نمایندگان استان صورت نگرفت. نمی گویم در آینده خطرات و تهدیداتی نباشد اما می توانم بگویم یک سال در خدمت مردم بودیم و اجازه ندادیم یک قطره آب از استان خوزستان با طرح هایی که روی میز وزارت نیرو بود و وزارت نیرو و دولت به آن اصرار داشتند، از استان خارج شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که حضور خبرنگاران بسیار کمک دهنده است، گفت: زمانی که برای بازدید به استان چهارمحال و بختیاری رفتیم، کارشکنی کردند که به آن استان نرویم و بعد هم گفتند حداقل با خودتان خبرنگار نبرید که با تمام جرات و صراحت می گویم که به آقایان گفتم، تاثیر خبرنگار و رسانه امروز بیشتر از منِ نماینده است.

وی گفت: ما با دولتی مواجه هستیم که متاسفانه اکنون اغلب دستگاه های اجرایی آن انگار مامور هستند که آرامش استان و کشور را برهم بزنند و این را به هیچ عنوان از بابت جناح بندی‌های سیاسی نمی گویم و خوزستان نیز از این بابت بیشتر متضرر است. وقتی در شهرستان حمیدیه و باوی یک مرکز درمانی که جوابگوی مشکل قلبی که برای بیمار پیش آمده است، نداریم؛ آن هم در حالی که علم می گوید اگر پنج دقیقه به فردی که دچار سکته قبلی است نرسید، می میرد این فرد چطور قرار است از حمیدیه یا ملاثانی به اهواز بیاید؟ باید تجهیزات تخصصی در اختیار این عزیزان باشد. اکنون وقتی برای دعواهای سیاسی و جناح بندی های سیاسی نداریم. اگر می گوییم  شخصی از این کاندیداها باید باشد به این دلیل است که می خواهیم برای استان و کشورمان مفید باشد. ما منافع ملی و استانی را می بینیم و به دلیل مسئولیتی که بر عهده مان است و وکیل پرونده خوزستان هستیم، باید این استان را در اولویت قرار دهیم و بتوانیم مشکلات آن را به شکل صحیح انتقال دهیم و از مسئول اجرایی نیز  جواب بگیریم. قطعا سال جاری سال بهتری برای نمایندگان خوزستان در مجلس خواهد بود. البته سال گذشته هم بیشترین تذکر را به وزرا دادیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.