×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
اولویت سخنرانی کاندیداهای ریاست جمهوری در صدا و سیمای مراکز استان‌ها است

رضا نجاتی اظهار کرد: طبق برنامه زمان‌بندی که وزارت کشور اعلام کرده است، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و کمیته های ستاد انتخابات استان به خوبی کار را پیش می‌برند و از این بابت مشکلی نداریم. ضمن این که ثبت‌نام‌های شورای شهر هم انجام شد و بررسی صلاحیت‌ها به اتمام رسیده است اما آن عده از داوطلبان شورای شهر که نسبت به رد صلاحیت خود شکایت داشتند و اعتراض خود را به هیات مرکزی در تهران برده بودند، قرار است ۱۵ خردادماه آخرین روزی باشد که نتیجه بررسی ها اعلام شود، یعنی بعد از اتمام روز پانزدهم خرداد ماه کاملا پرونده بررسی شکایت های داوطلبان شورای شهر که رد شده بودند، بسته می شود. این نیز توافقی است که بین ستاد انتخابات کشور و هیات نظارت مرکزی صورت گرفته است و دیگر مانند چهار سال قبل که بررسی ها و اعلام نتایج تا روزهای آخر ادامه داشت، نخواهد بود.

وی بیان کرد: کار مثبت دیگری که در کشور و به ویژه در خوزستان به دنبال آن بودیم، بحث افزایش شعب به دلیل همه گیری کرونا و گرمای هوا بود که خدا را شکر در خوزستان با افزایش خوب شعب مواجه هستیم. افزایش شعب می تواند از تراکم جمعیت جلوگیری کند و مردم نیز به صورت آسان تر به شعب دسترسی داشته باشند. بنابراین تمهیدات لازم برای افزایش شعب اندیشیده شده است و مردم اصلا نگران تجمع و تراکم جمعیت باتوجه به گرمای هوا و بیماری کرونا نباشند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: خدا را شکر روند برگزاری انتخابات در استان خوزستان خوب است و تعامل، هم افزایی و همکاری بین ارکان انتخابات در استان نیز وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان این که تبلیغات برای داوطلبان ریاست جمهوری به مدت سه هفته و برای داوطلبان شوراها یک هفته است، عنوان کرد: البته تبلیغات در روز پنجشنبه، ۲۷ خردادماه ممنوع است. همچنین قرار است، کاندیداهای ریاست جمهوری فقط در مراکز استان ها و فضاهای روباز سخنرانی داشته باشته باشند. البته اولویت برای سخنرانی کاندیداهای ریاست جمهوری در استان ها نیز حضور در صدا و سیمای مرکز آن استان است.

نجاتی بیان کرد: همچنین ستادهایی که باعث تراکم جمعیت شوند را نخواهیم داشت و تبلیغات بیشتر از طریق فضای مجازی، رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان است که کار به خوبی در حال انجام بوده و همکاری بسیار خوب است.

وی با بیان این که شور انتخابات روز به روز در استان خوزستان افزایش پیدا می‌کند و مردم خود را برای حضور در یک جشن ملی در ۲۸ خردادماه آماده می‌کنند، افزود: رفته رفته نیز جنب و جوش حضور در این جشن بزرگ در استان خوزستان خودنمایی می‌کند و اطمینان داریم که این روند ادامه خواهد داشت و نتیجه خوب که حضور مردم پای صندوق های رای است را خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان در پایان نیز درباره نحوه برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در خوزستان، گفت: در استان خوزستان فقط در شهر اهواز انتخابات شورا را به صورت تمام الکترونیک خواهیم داشت و در سایر شهرستان ها الکترونیکی برگزار نمی شود. همچنین انتخابات ریاست جمهوری چه در اهواز و چه سایر شهرستان های استان به صورت الکترونیک نخواهد بود و در مجموع نیز برای برگزاری انتخابات تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.