×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وجود نقاهتگاه در شهرهای ورودی خوزستان حیاتی است

دکتر محمد علوی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد استانی کرونا خوزستان در محل استانداری ، با بیان اینکه نگرانی ما از ورود ویروس نوع هندی به استان است بیان کرد: اکنون نوع غالب ویروس کرونا در خوزستان از نوع انگلیسی است ولی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور ویژه رعایت کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی از شیوع ویروس نوع هندی نمی‌گذرد قضاوت کردن در مورد آن سخت است اما پیش بینی می‌شود واکسن‌هایی که داریم ضد ویروس نوع هندی اثر چندانی نداشته و جوابگو نباشد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه باید از ورود ویروس نوع هندی به خوزستان جلوگیری کنیم گفت: می‌توان با انجام اقدامات لازم، ورود این ویروس به استان را به تاخیر انداخت و برای این کار باید تمهید لازم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ما اگر راه های ارتباطی خوزستان با برخی از استان ها را ببندیم اما نقاهتگاهی نداشته باشیم فایده‌ای ندارد و فرد ممکن است از طریق دیگری وارد استان شود لذا وقتی افراد مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کنیم نباید آنها را رها کنیم.

علوی بیان کرد: با توجه به اینکه در کشورهای اطراف ما مثل عراق، افغانستان و پاکستان روند بیماری رو به افزایش است باید تصمیمی راجع به متکدیان غیرایرانی در خوزستان گرفته شود که طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا باید تمامی این افراد جمع‌آوری شوند.

وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار معادل ۳.۵ درصد از جمعیت خوزستان واکسینه شدند و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده بقیه افراد گروه‌های هدف را در خوزستان زیر پوشش واکسیناسیون قرار دهیم.

هم اکنون ۱۵ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.