×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال از کی شروع می‌شود؟

علیرضا رئیسی در کلاب هاوس اظهار کرد: ما در واکسیناسیون کرونا کارهای خوبی انجام داده‌ایم؛ نزدیک به ٨٠٠ مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی کرده ایم و این یکی از اقدامات خوب در حوزه بهداشت است، همچنین رکورد تزریق روزانه ٢۵٠ هزار دُز واکسن را شکستیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شنبه حجم قابل توجهی واکسن وارداتی به دستمان می‌رسد و اواخر تیر با احتساب واکسن‌های تولیدی ایرانی و وارداتی حجم بالایی از واکسن در اختیار خواهیم داشت. پیش بینی می‌کنیم ظرفیت تزریق به ۵٠٠ هزار دز در روز برسد البته این تعداد تزریق، نیاز به برنامه ریزی دارد .

او ادامه داد: تاکنون  ۴ میلیون و ١٠٩ هزار واکسن تزریق کرده‌ایم. در فاز یک که کادر بهداشت و درمان بودند، همه واکسینه شدند و در فاز دوم واکسیناسیون بالای ٧۵ سال را انجام داده ایم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خبر «آغاز واکسیناسیون بالای ۶۵ سال از امروز» که از قول من اعلام شد را تکذیب می‌کنم. در حال حاضر سامانه واکسیناسیون برای این گروه‌ها بسته است و از هفته آینده باز می‌شود.

او درباره واکسن برکت و درخواست محرز برای مجوز مصرف گفت: واکسن برکت تاییدیه علمی اولیه را گرفته است و ٢ تا ٣ هفته بعد می‌توانیم روی واکسن برکت حساب کنیم.

رئیسی ادامه داد: درخواست مجوز مصرف اضطراری آمده است و کمیته اخلاق و کمیته واکسن در سازمان غذا و دارو در حال بررسی هستند. امیدواریم گواهی مجوز مصرف اضطراری واکسن تا پایان خرداد صادر شود. پیش بینی می‌شود با توجه به نتایج خوب مطالعات قبل از پایان خرداد، این واکسن به دست ما برسد البته این عدد بالای یک میلیون دُز نخواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نتایج فاز یک و ٢ واکسن برکت آمده و نتایج خوبی حاصل شده است. اعلام کردیم که این نتایج در اختیار محققان داخلی و خارجی قرار گیرد و به زودی نتایج فاز یک و ٢ واکسن برکت منتشر خواهد شد.

او  افزود: در تلاشیم تا آخر خرداد افراد بالای ۶٠ سال را واکسن بزنیم؛ طبق آمار ٧۴ درصد مرگ‌ومیر در افراد بالای ۶۵ سال است .

رئیسی بیان کرد: مهندسان پزشکی که با بیمارستان‌ها در ارتباط هستند و به بخش‌های کرونا رفت و آمد دارند، امروز مشمول سهمیه واکسیناسیون شدند و با ورود اولین محموله واکسن واکسینه خواهند شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.