×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
هشدار؛ وقتی یک کانال تلگرامی معدنی چهره «رسانه» را مخدوش می کند!

از قرار مسموع مسئول کانال تلگرامی مربوطه دو هفته قبل از انتشار این مطلب مبادرت به ارائه یک پیش‌نویس قرارداد به مدیرعامل فولادخوزستان نموده است .در این قرارداد مبلغ قابل توجهی به عنوان حق الدرج اخبار آن واحد صنعتی در کانال یاد شده ،قید شده است.
چند روز که از ارسال این پیش نویس قرارداد می گذرد و توفیری مبنی بر امضای آن بدست نمی آید با ناامیدی، نامبرده مبادرت به انعکاس یک خبر مجهول و صرفا با نیت تفرقه افکنی از قول مدیر عامل فولاد خوزستان علیه مدیر روابط عمومی آن شرکت می نماید!
ظاهراً این کانال قبلاً از طریق فشارهایی از این نوع به مبالغ قابل توجهی هم دست یافته بود . حتی یک همایش نیم روزه را با عنوان فولاد و معدن(……..steel) و با اخذ مبالغی هنگفت تحت عناوین اسپانسری این همایش اخذ نموده و اخذ می نماید! به گونه ای که بتواند در نهایت وجهی هنگفت برای خود دست و پا بنماید. در این رابطه روش کار به گونه ای بوده که وقتی این فرد تعرفه‌های خود را ابراز می نموده انتظار همکاری امری برایش مسجل بوده و هر آنکس که در روابط عمومی های شرکت ها و کارخانه ها علاقه ای به مشارکت با وی نداشته اند را به باد انواع اخبار جعلی و منفی و با آب و تاب رسانه‌ای قرار می داده است. به گفته برخی از افرادی که وی را می‌شناسند، نامبرده دارای آرشیوی از اطلاعات آدم های ذیربط از مدیران است(از عکس و صدا و… )که از این طریق به عوامل مورد نظر فشار وارد نموده تا به اهداف مالی خویش دست یابد.
طبق برخی از روایات در این رابطه نامبرده معادله را به گونه‌ای حل می نموده که سرانجام به اهداف مالی خویش دست بیابد.
اینکه یک نفر بتواند با دستیابی به جمعی از شماره تلفن های افراد یک صنف و یا صنعت، مجموعه آنها را در یک کانال غیرقانونی تلگرامی متمرکز نماید ، پدیده جدیدی نیست .از سوی دیگر انعکاس اخبار از طریق جمع آوری از سایت های معدنی و فولادی هم امر ویژه ای نمی نماید اما ایجاد وجاهت های کاذب و پس از آن ارتباط صمیمانه با مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها و فشار بر آن ها حائز اهمیت می نماید و نیازمند مراقبت حتی «امنیتی» خواهد بود.
از سوی دیگر وقتی چنین پدیده‌ای بتواند از طریق فشار و تهدید این‌گونه به اهداف خود دست یابد یقیناً امیال وی در یک حد خاص باقی نمی ماند و با ارتباط و اعتماد سازی و شکار لحظه ها و عکس ها و ضبط گفتگو ها ی خصوصی (حضوری و یا تلفنی) در مواقع حساس می تواند مبادرت به باج گیری نماید. از این جهت مدیران شرکت ها و کارخانه های صنعتی می بایستی به مراقبت ویژه و شناخت لازم و انتقال اطلاعات مربوط به این نوع افراد به یکدیگر اقدام لازم را به عمل آورند. در این رابطه به ویژه واحدهای«بازرسی و حراست» نقش مهم و تاثیرگذاری در پیگیری این نوع رفتارهای ناخالص دارند. چنین روندی بویژه در مورد کارخانجات و شرکت های شهرستانی مصداق بیشتری داشته به گونه ای که از موضع بالا آنها را تحت فشار گذاشته و می گذاشته اند تا به هدف خود برسند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.