×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نیاز خوزستان به همه گروه‌های خونی

علی فیضی با اشاره به نیاز بالای خوزستان به خون، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی خوزستان زیاد نیست و به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

وی افزود: بیماران تصادفی استان‌های همجوار نیز به بیمارستان‌های خوزستان اعزام می‌شوند و استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهیم. از طرفی ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در خوزستان وجود دارد و روزانه ۱۳۸ واحد خون به این بیماران اختصاص می‌یابد.

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: توزیع ۵۰۰ واحد خونی بین مراکز درمانی و نیازمندان خون در یک روز، نشان از نیاز بالای خوزستان به خون دارد.

فیضی با اشاره به دلایل کاهش اهدای خون، گفت: با توجه به شرایط کرونا و ابتلای برخی افراد به کرونا، میزان اهدای خون کاهش یافته است. انتظار می‌رود افراد اهداکننده مستمر خون و افراد بالای ۱۸ سال و دارای شرایط، به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا ذخایر خونی در وضعیت پایدار قرار بگیرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه زنان بیشترین مصرف‌کننده خون هستند اما مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون بسیار ضعیف است و تنها ۳ درصد اهداکنندگان خون در خوزستان، زنان هستند. امیدواریم امسال میزان مشارکت زنان خوزستانی در اهدای خون حداقل به ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.