×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
ساکنان مناطق آلوده به نفت و گازمسجدسلیمان سریع‌تر باید جابه‌جا شوند

علیرضا تابش روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه مسکن خوزستان در مدیریت بحران استانداری بیان کرد: متاسفانه مسجدسلیمان هنور با محرومیت‌های مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند که این مسایل در شان مردم این شهرستان و زیبنده خوزستان نیست؛ مردم مسجدسلیمان شایسته دریافت بهترین خدمات شهری هستند.

وی با اشاره به زمین لرزه سال ۹۸ مسجد سلیمان و خسارت‌ وارده گفت: بنا شد پس از این حادثه دستگاه‌های اجرایی مشارکت همه جانبه‌ای با بنیاد مسکن داشته باشند از این رو نیاز است همگرایی و سرعت بیشتری در این مشارکت صورت گیرد تا اقدامات صورت گرفته به نتیجه دلخواه و قابل قبول برسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تاکنون بنیاد مسکن خدمات مختلفی را در حوزه بازسازی و نوسازی منازل آسیب دیده از زلزله و نیز تعمیر منازل ارایه داده و حتی پیش از وقوع زمین لرزه نیز پروژه‌های متعددی در این شهرستان اجرا کرده اما برای تکمیل نهایی این اقدامات و پروژه ها نیاز است دستگاه‌های خدمات رسان مثل آب، فاضلاب و برق مشارکت حداکثری داشته باند تا بتوان ساکنان مناطق آلوده نفت و گاز را هر چه سریعتر جابه‌جا کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۵۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت به عنوان مصوبه هیات دولت بیان کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است؛ همچنین این بنیاد برای تسریع در کار از محل اعتبارت داخلی خود در زمینه محوطه سازی و انشعابات هزینه‌هایی کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان حدود ۱۲هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان در محدوده مناطق آلوده به نفت و گاز این شهر قرار دارند و به تازگی ۳۹هکتار زمین به طرح تفصیلی مسجدسلیمان افزوده شده که این زمین‌ها در چند نقطه برای ساخت و ساز و جا به جایی منازل آلوده به نفت و گاز در نظر گرفته شده‌اند.

مسجدسلیمان به عنوان نخستین شهر نفتی خاورمیانه شناخته شده است. نخستین چاه در پنجم خرداد ۱۲۸۷ مطابق با ۱۹۰۶میلادی در مسجدسلیمان به نفت رسید.
سال ها است بسیاری از مناطق مسکونی مسجدسلیمان با چالش نشت نفت و گاز رو به رو هستند که این مساله سلامت و بهداشت مردم با خطر زیادی رو به رو کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.