×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تولید برق در نیروگاه‌های برقابی خوزستان یک سوم شده است

محمود دشت بزرگ اظهار داشت: توازن تولید و مصرف برق بهم خورده و میزان مصرف بیش از انرژی تولیدی است و خاموشی های اخیر در کشور و خوزستان نیز به همین واسطه است.

وی افزود : به دلیل خشکسالی و کاهش ذخیره آبی سدها، نیروگاه های برقابی نمی توانند با همه توان در مدار باشند ، در مقایسه با سال قبل تولید برق در نیروگاه‌های خوزستان به یک سوم رسیده که باعث به هم خوردن توازن تولید و مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: از سوی دیگر در شبکه برق کشور افزایش مصرف رخ داده که دلیل آن افزایش زودرس دما و استفاده غیرمجاز از دستگاههای استخراج ارز دیجیتال است، به طور مثال در چند ماه گذشته در استان بیش از چهار هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شده و این آمار روزانه در حال افزایش است.

دشت بزرگ تاکید کرد: شبکه برق سراسری و خاموشی ها تنها مختص خوزستان نیست و برنامه های خاموشی اعلامی توانیر مربوط به همه کشور است، دلیل آن هم مشکل کمبود انرژی (تولید برق) در کشور بوده و در بحث انتقال و توزیع مشکلی وجود ندارد.

وی با درخواست از مشترکین برای مدیریت مصرف برق به ویژه بار سرمایشی، افزود: از هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرفی خوزستان حدود ۶ هزار مگاوات آن توسط کولرها مصرف می شود که لازم است مشترکین در تنظیم دمای کولر و خاموش کردن کولرهای اضافی برای جلوگیری از خاموشی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اگر مشترکین در مصرف برق صرفه جویی کنند و دستگاه های رمز ارز جمع آوری شود میزان تولید و مصرف بهم نزدیک شده و قطع برق انجام نمی شود.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.