×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
وزیر بهداشت: یکهزار و۴۰۰ طرح بهداشتی درمانی در کشور در حال افتتاح است

سعید نمکی روز دوشنبه در آیین پویش ره سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: در اوج گرفتاری، تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی با طوفان کرونا مواجه شدیم که با همت بسیجیان، طرح شهید قاسم سلیمانی آغاز شد.

وی ادامه داد: تجربه گران‌سنگی که به واسطه آموزه‌های دفاع مقدس و با شیوه بسیجی، همدلی و وفاق در کنترل بیماری کووید ۱۹ به دست آمد باعث شده وزیر بهداشت کشورمان نخستین سخنران نشست‌های بین المللی باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: دشمن ما در دوران دفاع مقدس مشخص بود ولی در مواجهه با کرونا، نمی‌دانستیم از کجا ضربه اصلی را می‌خوریم.
وی افزود: در دوران کرونا، سردارانی در نظام سلامت از دست دادیم که هیچ جایگزینی برای آنها نمی توان یافت.

نمکی با بیان اینکه مقاومت مردم خوزستان در دفاع مقدس برای جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شد، گفت: این فرهنگ وفاق و همدلی با مساعدت بسیجیان، طلبه‌ها، روحانیون و نیروهای بهداشت همراه شد.

وی با تاکید بر اینکه در اوج کرونا و تحریم های ظالمانه هم مبارزه کردیم و هم ساختیم، گفت: امسال و پارسال، پربارترین دوران ساخت و ساز زیرساخت های سلامت بود.
نمکی گفت: در  دوران کرونا سه هزار تخت آی سی یو در کشور اضافه شد این در حالی است  که در طول تاریخ کشور حدود هفت هزار و ۵۰۰ تخت اضافه شده است.

وی افزود: در دوران کرونا، ۴۶۰ اکسیژن ساز به بیمارستان های کشور اضافه شده و در همین پیک چهارم کرونا، ۶۶ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان ها اضافه شد و حتی یک بیمار غیرکرونایی نیز بدون تخت آی سی یو نماند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین  چنین امکاناتی در ایران محروم، مظلوم و تحریم زده را لطف خداوند و برکت خون شهدا دانست و گفت: در طول پارسال و امسال، هر ماه یک هزارو  ۳۰۰ تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده و در مدت یکسال گذشته، ۱۳ هزار تخت اضافه شده که آمار بی نظیری است.

وی با بیان اینکه نگاه چپ به سرزمینمان تاوان سنگینی دارد، گفت: به زودی بر کووید ۱۹ فائق خواهیم آمد و به زودی واکسن کرونای  ایرانی را با صدای بلند و با سربلندی به دنیا معرفی خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونای ایرانی خردادماه انجام خواهد شد، گفت: تا پایان خردادماه، واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و صعب العلاج انجام خواهد شد.

وی افزود: در تابستان نیز واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد و هجمه های بی رویه را با سرافرازی پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود، دزفول را پایگاه مقاومت و ایستادگی دانست که حتی لحظه ای شهر را ترک نکردند و مثل کوه ایستادند و با این مقاومت خود دشمن را هم عصبانی و هم مایوس کردند.

نمکی افزود: بزرگترین حقارت بر دشمن این است که هرچه فشار را بیشتر کند طرف مقابل مقاوم تر شود که مردم دزفول اینگونه بودند .

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم دزفول ثابت کردند عشاق بی بدیل پروردگارند، گفت: این الگو و مدلی برای ایجاد یاس و  ناامیدی در دشمن شد و به دشمن نشان داد حقیرتر از این است که این ملت را به حقارت بکشاند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.