×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کارشناسان قرنطینه دامی ۲۴ ساعته در بندرامام خمینی(ره)مستقر می‌شوند

بابک دین پرست روز یکشنبه در نشست بررسی رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی، و ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان در بندر امام‌خمینی(ره) بیان کرد:در خصوص آزمایشات تراریختگی در این بندر، مشکلاتی از قبیل تغییر رویه نمونه برداری و انتقال نمونه ها به مرکز برای انجام آزمایش وجود داشت که در مذاکره با معاون تحقیقات جهاد کشاورزی مقرر شد این آزمایشات تا زمان واگذاری به بخش خصوص واجد صلاحیت، توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود تا مدت زمان آن کاهش یابد.

وی افزود: یکی از موانع موجود در خصوص ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)، تامین کامیون‌ برای حمل و نقل این کالاها است که با مذاکراتی که با معاونان مربوطه وزارت راه و شهرسازی انجام شد، از فردا تیمی از این وزارتخانه در خوزستان مستقر خواهد شد تا این مشکل را برطرف کنند.

دین پرست ادامه داد: هم اکنون ، یکهزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون در بندر امام خمینی(ره) اقدام به بارگیری کالاهای اساسی می‌کنند در حالی که برای ترخیص کالاها از این بندر به بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کامیون نیاز است که امیدواریم با استقرار تیم وزارت راه و شهرسازی، در چند روز آینده این مقدار کامیون تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: با توافق میان سازمان استاندارد با سازمان دامپزشکی، قرار براین شد که آزمایش‌های مورد نظر این ۲ دستگاه در این بندر نیز تجمیع شود و نتایج آزمایشات سازمان استاندارد ملاک عمل باشد تا دوگانگی نباشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مالک ۴۵ درصد کالاهای اساسی در بندر امام‌خمینی(ره)، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی و در واقع دولت است، مقرر شد تمهید لازم برای ترخیص این ۴۵ درصد کالا از این بندر در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: در این نشست، تصمیم‌های خوبی گرفته شد و برای هر مصوبه، جدول زمانی مشخص شد.
قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: همچنین گروهی برای نظارت بر این مصوبات تعیین خواهیم کرد و هر مدیری که به این مصوبات توجه نکند، برخورد قانونی لازم با آن به عمل خواهد آمد.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است. اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) در جنوب خوزستان به عنوان یکی از مهم ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای به ایفای نقش می پردازد؛ این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق زمین‌های مجاور، هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت و ۱۱ پست اسکله فعال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.