×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پیک اخیر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان تا دو هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته بود که اکنون به یک هزار و ۳۰۰ بیمار رسیده و روند بیماری کاهشی اما با سرعتی آرام شده است.

وی با اشاره به نگرانی بابت تجمعات عید فطر افزود: امسال برنامه‌های زیادی در زمینه پیشگیری از برگزاری تجمعات، اجرا شد و با بزرگان و شیوخ بازدید داشتیم تا دید و بازدید عید انجام نشود و تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد دید و بازدیدها کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ائمه جمعه نیز با بزرگان دیدار کردند. از تبلیغات اسلامی و شهرداری نیز بابت همکاری خوبی که داشتند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: عید فطر سرعت کاهشی را کندتر کرد اما روند، افزایشی نشد و امیدواریم در هفته‌های آینده نیز روند کاهشی بیماری، سرعت بیشتری بگیرد.

فرهاد ابول نژادیان با اشاره به روند انجام واکسیناسیون بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای دریافت واکسن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی به محل زندگی خود مراجعه کنند تا واکسن را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در تلاشیم روند واکسیناسیون، با سرعت بیشتری انجام شود و هفته آینده واکسیناسیون ۶۵ تا ۷۰ ساله‌ها آغاز شود.

ابول‌نژادیان اذعان کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله و ۴۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ ساله در استان خوزستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بر اساس سند ملی، واکسیناسیون گروه تا ۶۵ سال را انجام می‌دهیم پس از آن فاز سوم واکسیناسیون شروع می‌شود. در این فاز، افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجبور هستیم طبق سند ملی واکسیناسیون، تزریق را انجام دهیم و بر این اساس پرسنل بیمارستان‌های غیرکرونایی، در فاز سوم واکسینه می‌شوند اما به دلیل اینکه این پرسنل در معرض بیماران احتمالی هستند، این هفته واکسیناسیون پرسنل ICU و سی تی اسکن بیمارستان‌های خصوصی را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: ضروری است که سازمان نظام پزشکی نیز هر چه سریع‌تر اسامی پرسنل مراکز درمانی خصوصی مانند مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها که لیست بیمه برای آن‌ها رد می‌شود را به ما اعلام کند تا در هفته آینده، واکسیناسیون این پرسنل نیز انجام شود.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.