×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
جزئیات شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان اظهار کرد: در چند روز گذشته یک مسافر تبعه هندی از مبداء امارات وارد فرودگاه شیراز شد و پس از آن عازم آبادان شده است.

وی افزود: در همان بدو ورود به شیراز از این مسافر تست کرونا گرفته شده و پس از مثبت شدن تست وی، از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مثبت بودن تست این فرد به خوزستان اعلام شد که بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار گرفت و برای اطمینان بیشتر، یک نفر نیروی حراست نیز درب منزل وی مستقر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون‌یافته کرونای هندی مبتلا است.

ابول‌نژادیان گفت: با توجه به مراقبت‌ها و قرنطینه این شخص و تمام اطرافیان وی به جز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس در استان خوزستان شناسایی نشده است.

وی افزود: از هم‌استانی‌های گرامی درخواست می‌شود تا همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی‌انگاری‌ها موجب نشود تا جان عزیزان‌مان با ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.