×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تهدید کدام بیماری‌ها در فصل گرما بیشتر می‌شود؟

دکتر روح‌انگیز نشیبی با اشاره به روند افزایشی دما به ویژه در شرایطی که با افزایش رطوبت همراه باشد، اظهار کرد: در این شرایط، احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های عفونی، بیشتر از سایر زمان‌ها است.

وی افزود: انواع بیماری‌های اسهالی به ویژه بیماری کلرا یا وبا و سایر بیماری‌های اسهالی که می‌توانند علت ویروسی یا باکتریایی داشته باشند، بیماری خونی ویروسی، انواع اسهال‌های خونی، انواع هپاتیت‌ها به ویژه هپاتیت A و E که از طریق آب یا غذای آلوده منتقل می‌شوند، می‌توانند در فصل گرم سال افزایش شیوع داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گرما و رطوبت می‌توانند زمینه‌ساز انواع عفونت‌های قارچی باشند و تعداد موارد ابتلا به این عفونت‌ها به خصوص در مبتلایان به بعضی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت نیز افزایش پیدا می‌کند.

نشیبی تصریح کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها، سالم‌سازی درست سبزی‌ها و میوه‌ها و استفاده از آب سالم و بهداشتی، حائز اهمیت است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های فصل گرما، ضروری است که باقیمانده مواد غذایی طبخ‌شده و استفاده‌شده، بعد از سرد شدن بلافاصله به یخچال‌ منتقل شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: این مواد غذایی باید برای استفاده مجدد، کاملا گرم شوند تا اگر باکتری یا ویروسی به دلیل گرما در آن‌ها رشد کرده است، کشته شوند و استفاده مجدد غذا، مشکلی ایجاد نکند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.