×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها/ ایران درگیر خشکسالی بی‌سابقه در ۴۰ سال گذشته

اسماعیل نجار با اشاره به کاهش بارندگی چشمگیر در سال‌زراعی جاری، اظهار کرد: بارندگی‌های کشور در سال‌زراعی جاری با کاهش ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است که این امر در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در سال‌جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۲۰۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران بخشی از خسارت ناشی از خشکسالی‌های کشور تا پایان شهریورماه سال‌جاری درخواست شده است.

نجار با بیان اینکه برای تامین نهاده‌های دامی عشایر در شرایط خشکسالی اعتباری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی به این امر اختصاص یافته است، همچنین مقرر شد وزیر جهاد کشاورزی نسبت به خرید تضمینی یک میلیون راس دام در کشور اقدام کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در سال‌جاری ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۳ بودجه برای مهار روان‌آب‌های ایران اختصاص داده شده است، گفت: متاسفانه این اعتبارات ناچیز و پاسخگوی نیاز کشور نیست، سال گذشته برای بحث مهار روان‌آب در شهر اهواز و بندر امام خمینی ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

سالن چند منظوره و فضاهای جانبی شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد در چهارمحال و بختیاری در زمینی به وسعت ۱۸ هزار متر مربع اجرا می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.