×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
صرفه‌جویی اقتصادی ۷ میلیارد تومانی در شرکت نیشکر خوزستان/ تقاضای خارجی‌ها را نپذیرفتیم، داخلی‌ها دست به کار شدند

عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در رابطه با اقدامی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در این شرکت‌ها شد اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر هفت کارخانه نیشکر را شامل می‌شود که برای کار کردن بویلرهایش تا قبل از امروز از گازوئیل استفاده می‌شد.

وی افزود: با توجه به اینکه گازوئیل نسبت به گاز از نظر اقتصادی برای کشور با اهمیت‌تر و بیشتر مورد نیاز است ما ترجیح دادیم که با جایگزین کردن سوخت گاز و گازسوز کردن بویلرها قدمی در این راستا برداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: ارتباط‌ها برای گازسوز کردن بویلرها با شرکت‌های خارجی برقرار شد اما شرایط تعمیر و تقاضاها از نظر ما قابل قبول نبود بنابراین متخصصین داخلی دست به کار شدند و با تغییراتی که در سیستم ایجاد کردند توانستند با حداقل هزینه گازسوز کردن کامل بویلر را انجام دهند.

وی افزود: امروز پایلوت این طرح افتتاح شد و انشالله تا پایان شهریور ماه بقیه کشت و صنعت‌ها با توان داخلی نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.

ناصری گفت: با اجرای این طرح حداقل صرفه‌جویی در مصرف سوخت برای هر شرکت سالیانه یک میلیارد تومان و در مجموع تمام شرکت‌ها ۷ میلیارد تومان خواهد بود که به همت و با تلاش کارکنان کشت و صنعت حکیم فارابی این کار محقق خواهد شد.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.