×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اراضی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان مشخص می‌شوند

فرهاد ایزدجو با اشاره به آخرین وضعیت فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال تامین اعتبار فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری هستیم تا این طرح، در مناطق مورد نظر اجرایی شود.

وی افزود: وزارت نیرو با تخصیص آب به ۲۰۷ هزار هکتار از فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری موافقت کرده است و برای باقی اراضی فاز دوم که حدود ۲۶ هزار هکتار است، نوع اراضی در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، وزارت نیرو در نظر دارد که برای اراضی کشاورزی که در حال حاضر به صورت سنتی برداشت آب دارند، شبکه‌های مدرن احداث کند.

ایزدجو عنوان کرد: این بحث وزارت نیرو در راستای بهبود تولیدات این اراضی کشاورزی سنتی و همچنین مصرف بهینه آب است تا در فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی، به سراغ اراضی جدید نرویم.

وی افزود: با این کار به اراضی کشاورزی که در گذشته در آن‌ها کشت شده است و حق‌آبه کشاورزی داشته‌اند، شبکه آبیاری مدرن تعلق می‌گیرد که می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولیدات کشاورزی در خوزستان باشد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر مطالعات زیست محیطی، پدافند غیرعامل و مطالعات تکمیلی فاز دوم طرح در حال انجام است و پس از انجام این مطالعات، شاهد آغاز به کار فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در مناطق مشخص‌شده در خوزستان خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.