×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
تبدیل منطقه آزاد اروند به مسیر ترانزیتی قوی با راه آهن شلمچه – بصره

حسین گروسی در حاشیه مراسم افتتاح هشت پروژه اقتصادی منطقه آزاد اروند که باحضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش پروژه‌هایی که امروز در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان است؛ این طرح‌ها برای ۹۰۷ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: اشتغال ایجادشده در این هشت طرح صنعتی می‌تواند به یک بستر بسیار خوبی برای صادرات تبدیل شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با توجه به همجواری با کشورهای عراق و کویت و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، توانایی فراهم کردن بستر صادراتی را به خوبی دارا است.

گروسی با بیان اینکه حدود ۳ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری شده است، گفت: منطقه آزاد اروند یکی از مناطق آزاد بسیار خوب و با پتانسیل بالا است که توانسته بالغ بر ۹ میلیارد دلار صادرات داشته است.

وی افزود: هیچ منطقه‌ای در مناطق آزاد کشور وجود ندارد که به میزان منطقه آزاد اروند صادرات داشته باشد و از این رو امیدواریم با حمایت مسئولان کشوری و استانی، بتوانیم عملکرد خود را ارتقاء دهیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اتصال راه آهن شلمچه به بصره و از آنجا به سمت سوریه و مدیترانه قطعا می‌تواند منطقه آزاد اروند را به یکی از مناطق ترانزیتی قوی برای کل کشور تبدیل کند و در اقتصاد ملی و استانی موثر باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.