×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مردم رعایت نکنند، اهواز به بحران ۱۰۰ روزه بیماری برمی‌گردد

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در خصوص تعطیلات ایام عید فطر اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام دادیم و با حضور در منازل بزرگان، شیوخ و معتمدین غرب اهواز خواستار همراهی‌شان در توصیه به شهروندان و قبایل تحت پوشش آن‌ها شدیم تا در بازارها حضور پیدا نکنند و مراسم عید فطر را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی افزود: از طریق بلندگوهای سیار در سایر نقاط مخصوصا حاشیه شهر اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

احمدی‌بلوطکی گفت: در چند روز گذشته روند مراجعات به مراکز بهداشتی سیر نزولی پیدا کرده است. پس از ۱۰۰ روز بعد از پیک سوم در استان خوزستان که طولانی‌ترین پیک بیماری کرونا بود، در چند روز اخیر وارد موج کاهشی شده‌ایم و امیدواریم همراهی و همگامی مردم را در دو هفته آینده نیز داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: با این وجود و در آستانه عید فطر، اگر در دو هفته آینده شهروندان نتوانند رفتارها و هنجارهای اجتماعی را مدیریت کنند، قطعا به بحران ۱۰۰ روز گذشته باز خواهیم گذشت.

احمدی‌بلوطکی گفت: اکنون صحنه تصمیم‌گیری مردم و روز رفتار و واکنش‌های مردمی است؛ با توجه به اینکه بلندترین پیک بیماری را در ماه گذشته داشته‌ایم، دست خواهش ما همچنان به سمت مردم است و از شهروندان خواهش می‌کنیم که شروع روند کاهشی را با همدلی و همراهی به سرانجام خوبی برسانند.

وی بیان کرد: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و مراسمات عید فطر مخصوصا در مناطق حاشیه‌ای، می‌تواند کمک بزرگی به مجموعه بهداشت و درمان کند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: همچنان نگرانی ما در خصوص بازارچه‌ها و اماکن شلوغی است که هر ساله در مناطق حاشیه‌ای غرب اهواز در ایام عید فطر وجود داشته است مانند بازارچه سنتی کیان که هر ساله در آستانه عید فطر به عنوان یک کانون تجمع مطرح بوده است و امیدواریم امسال همکاری لازم را با ما داشته باشند. امیدواریم امسال در بازار کیان که هر ساله در آستانه عید فطر مملو از جمعیت است، شاهد چنین صحنه‌ای نباشیم.

وی افزود: نشست‌ها و جلسات خود را با شیوخ، بزرگان و معتمدین ادامه می‌دهیم و انتظار همراهی و همدلی مردم را در یک هفته و ۱۰ روز آینده داریم. مطمئن هستیم که مردم لطفی می‌کنند و عید امسال را به صورت مجازی برگزار می‌کنند و با فرزندان خود در حوزه بهداشت و درمان همراهی خواهند داشت.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.