×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیگیری توافق نهایی با وزیر نفت در جذب اعتبارات برای خوزستان

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مجموع اعتبارات خوزستان در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش، آب روستایی، سیستم فاضلاب و… حدود ۱۰ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان است که البته این عدد، بدون احتساب اعتبارات بخش مسکن است.

وی افزود: اعتبارات بخش مسکن در زمینه‌های مسکن مهر و مسکن ملی اعتبارات خوبی است. اعتبارات ملی در زمینه پروژه‌های ملی راه، فاضلاب و پروژه‌های ماده ۵۶ نیز منابع خوبی دارند که می‌توان از آن‌ها برای توسعه استان خوزستان استفاده کرد.

استاندار خوزستان گفت: به صورت جدی پیگیر توافق نهایی با وزیر نفت برای جذب اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های اساسی در خوزستان هستیم. تفاهم کاملی میان بخش‌های مختلف از جمله سازمان برنامه بودجه و وزارت نفت به عمل آمده و طرح آن نیز آماده است و در حال طی انجام مراحل نهایی است.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه منابع اعتباری در خوزستان زیاد است، عنوان کرد: از مسئولان درخواست می‌کنیم پروژه‌ها را در استان اجرایی کنند و منابع نیز به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از بسیاری از شهرستان‌های خوزستان بازدید انجام شده و مشکلات آن‌ها در جلسات، پیگیری و بررسی شده است. حتی برای برخی شهرستان‌ها تعداد جلسات بیشتری برگزار شده تا مشکلات، پروژه به پروژه پیگیری و حل شوند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وجود منابع اعتباری خوب، مدیران نمی‌توانند برای اجرای پروژه‌ها بهانه بیاورند. آن‌ها باید طرح‌ها را دنبال کنند و فرمانداران در شهرستان‌ها بازوی اصلی نظارت بر اجرای پروژه‌ها هستند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: فرمانداران باید مصوبه‌های جلسات مربوط به حل مشکلات شهرستان‌های خوزستان را پیگیری کنند تا شاهد اجرایی شدن این مصوبه‌ها باشیم و مشکلات شهرستان‌ها به مرور حل شود.

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در بحث روکش آسفات و ترمیم جاده‌های مسجدسلیمان تصمیم گرفته شده که ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی سه شهرستان هفتکل، لالی و اندیکا توسط راهداری ترمیم و روکش آسفات شود.

وی افزود: برای راه‌های اصلی آن نیز منطقه تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. بر این اساس قرار است برای سه راهی لالی به سمت مسجدسلیمان و مسیر ملاثانی به مسجدسلیمان اعتبارت خوبی از محل اعتبارات توازن، برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تنش آبی در روستاهای مسجدسلیمان گفت: اقداماتی در بحث تامین پمپ و لوله‌ها برای آبرسانی به روستاهایی که دارای تنش آبی هستند انجام شده است و امیدواریم پیش از آغاز تنش‌های جدی آبی در منطقه، مشکل روستاهایی که در تامین آب دغدغه دارند را حل کنیم.

عبیات ادامه داد: برای روستاهای دورافتاده منطقه که بعضا حتی راه دسترسی برای انتقال تجهیزات برقی ندارند، اقدامات خوبی در بحث برق‌رسانی حال انجام است. در این زمینه قرار است برای چهار روستای حاشیه مسجدسلیمان راه روستایی احداث و سپس برق‌رسانی انجام شود.

وی گفت: این روستاها دارای جمعیت بسیار کمی هستند و ساکنان این روستاها به صورت فصلی در روستا اقامت دارند و از این رو برق‌رسانی به آن‌ها در طول این مدت انجام نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: جلسات بررسی مشکلات شهرستان‌ها، جلساتی ادامه‌دار است و مصوبات این جلسات به صورت مستمر پیگیری می‌شوند و برای مسئولان لازم‌الاجرا هستند. در صورت عدم اجرای این مصوبات از سوی مسئولان، قطعا برخورد لازم در چهارچوب قانون انجام خواهد شد.

عبیات خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات خوب استان در سال ۱۴۰۰، امیدواریم شهرستان های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا که از شهرستان‌های کم‌برخوردار خوزستان هستند، شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی باشند و بتوانند از اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: به دلیل نگاه نابرابری که در سال‌های گذشته به مسجدسلیمان و شهرهای اطراف آن شده است، شاخصه‌های این منطقه از سطح متوسط خوزستان پایین‌تر است.

وی افزود: ما در مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا به دنبال زیرساخت‌ها هستیم در حالی که در برخی از نقاط خوزستان شرایط به شکلی دیگر است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته پیگیری‌ها و اقدامات خوبی در بحث حل مشکلات شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا به ویژه از سطح ملی انجام شده است و در این زمینه تا رسیدن به هدف که بهره‌مندی مردم محروم و مظلوم برای حداقل‌های زندگی است، خسته نخواهیم شد.

ورناصری افزود: در زمینه پیگیری حل مشکلات منطقه، نه خسته می‌شویم و نه ناامید خواهیم شد اما انتظار داریم با توجه به کاستی‌ها و مشکلات منطقه، توجه ویژه‌ای به مسجدسلیمان و سایر شهرستان‌های اطراف آن شود.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند حرکت به سمت جلو در ادارات برای حل مشکلات از یک سال گذشته تاکنون آغاز شده است اما عمق مشکلات در مسجدسلیمان زیاد است.

ورناصری با اشاره به مشکل اشتغال در مسجدسلیمان افزود: با فرض اینکه همه مشکلات زیرساختی منطقه حل شود، اگر از اکنون نسبت به حل مشکل اشتغال منطقه اقدام نشود این مساله نیز مثل سایر مشکلات ماندگار خواهد شد. ظرفیت‌های خوبی در منطقه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره‌مند شد و در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه استفاده کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.