×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
اولویت بندی طرحهای اشتغالزایی براساس نرخ بیکاری شهرستان‌ها پیگیری شود

مهرداد نیکو چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان در محل استانداری خوزستان با اشاره به اعلام ۱۴.۵ درصدی نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ایران گفت: با توجه به آمار ارائه شده، استان خوزستان با لشکری از جمعیت بیکار روبرو است.

وی اظهارداشت: اشتغال ۲ ساعت در هفته به عنوان ملاک اشتغال افراد در کشور محسوب می‌شود در صورتی که اشتغال ۴۴ ساعت در هفته باید به عنوان شاخص تعیین برآورد نرخ بیکاری مورد محاسبه قرار گیرد.

وی ادامه‌داد: با توجه به نرخ ۱۴.۵ درصدی بیکاری در استان، تعداد ۲۱۹ هزار نفر فاقد شغل هستند که ۹۴ هزار نفر آن را فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی تشکیل می‌دهند ، و در کل ۱۴۹ هزار نفر از جمعیت بیکار در استان خوزستان مرد و ۷۰ هزار نفر دیگر زن هستند.

وی تعداد افراد شاغل در استان خوزستان را یک میلیون ۳۱۵ هزار نفر اعلام‌کرد و گفت: از این تعداد یک میلیون ۸۵ هزار نفر مرد و ۲۳۰ هزار نفر دیگر زن هستند.

به گفته دبیر کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان جمعیت بیکار در نقاط شهری استان را ۲۱۹ هزار نفر بیان‌کرد و افزود: همچنین تعداد ۷۲ هزار جوان بیکار در استان خوزستان وجود دارد.

 

روند صادرات از مرزهای خوزستان روبه کاهش است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در بخش دیگری از این نشست اظهارداشت: میزان صادرات غیرنفتی طی پنج سال اخیر، در مقایسه با فعالیت صورت گرفته در کل کشور روند کاهشی را نشان می‌دهد.

نیکو افزود: بطور متوسط ۱۳.۲ درصد از وزن و ۱۷.۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور در استان خوزستان انجام می‌گیرد که بیشترین سهم از وزن و ارزش صادرات غیرنفتی استان مربوط به محصولات پتروشیمی و کمترین مربوط به صنایع دستی و فرش است.

وی یادآورشد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که کشور عراق طی این سال‌ها مهمترین بازار صادراتی استان خوزستان بوده است.

بر اساس این گزارش، مبادی گمرکی استان در اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، شلمچه، بندر سجافی، هندیجان، شادگان، اروندکنار، چوئبده، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، چذابه و دزفول قرار دارند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.