×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
جشنواره هنری ساخت فانوسِ رمضان در خوزستان پایان یافت

قاسم منصور آل کثیر، دبیر جشنواره فانوس رمضان اظهار کرد: سومین جشنواره فانوس رمضان با حمایت «شهرداری منطقه ۱ اهواز» در راستای برنامه‌های ویژه ماه رمضان در حال برگزاری است.

وی افزود: پیش از این سال ۹۶ اولین جشنواره و سال ۹۷ دومین جشنواره ساخت فانوس برگزار شد و اکنون این جشنواره برای سومین بار فعال شده است.

آل کثیر توضیح داد: کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا پایان ماه رمضان امسال فرصت داشتند سازه‌های فانوس خود را بسازند و تصاویر آنها را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز از همراهانِ این جشنواره است.

دبیر سومین جشنواره ساخت فانوس رمضانی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانستند فانوس‌های مورد نظرشان را طبق خلاقیتی که دارند و با هر نوع مواد، بسازند.

وی توضیح داد: در جهان اسلام «فانوس» یک نماد مشترک برای ماه رمضان است و در گذشته که سیستم برق شهری و روستایی وجود نداشت، مردم با فانوس به پیشواز ماه رمضان می‌رفتند به طوری که عده‌ای از افراد در حالی که فانوس به دست داشتند، مردم را برای سحر از خواب بیدار می‌کردند و در این خصوص برگزاری جشنواره فانوس باهدف معرفی این نماد برگزار می‌شود.

آل کثیر گفت: همه مشارکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره به عنوان برنده جشنواره معرفی و همه جایزه دریافت می‌کنند و برای تحویلِ فانوس‌ها با دبیرخانه جشنواره تماس بگیرید.

وی افزود: آدرس دبیرخانه این جشنواره نیز واقع در «اهواز، ۳۰ متری، خیابان وکیلی، نبش خیابان مسلم، پلاک ۱۱۵، کانون تبلیغاتی هدف» است و شماره‌های تماس ۰۹۱۶۹۱۴۵۹۴۴ برای هماهنگی این جشنواره اعلام شده بود.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.