×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تعیین ۲ عامل تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری در خوزستان

غلام شجاعی اظهار کرد: این ۲ شرکت علاوه بر آموزش در حوزه گردشگری، از این پس به عنوان عامل تطبیق استانداردهای کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری نیز فعالیت خواهند کرد که در این میان شرکت هیوا اعتماد اروند به مدیرعاملی امید رشنودی واقع در خرمشهر، به عنوان عامل تطبیق ویژه تأسیسات گردشگری منطقه آزاد اروند فعالیت می‌کند و شرکت حافظان مسیر گردشگری به مدیرعاملی نیمااحمد خسروی‌روزی واقع در اهواز، عامل تطبیق برای سایر نقاط استان خواهد بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: در اجرای ماده ۱۱ آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها، مصوب چهارم شهریورماه ۹۴ هیأت وزیران و با عنایت به تأییدیه اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، با فعالیت این دو شرکت، در چارچوب شیوه‌نامه درجه‌بندی تأسیسات گردشگری، به عنوان عامل تطبیق استانداردها در استان خوزستان از تاریخ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به مدت یک سال موافقت شد.

او افزود: شرکت عاملیت تطبیق، شرکت خصوصی‎ای است که یک سری از افراد شامل مدیرعامل مجموعه، مدیرفنی طرح تطبیق، سرارزیاب و ارزیاب‎ها به عنوان اعضای عاملیت تطبیق در آن فعالیت می‎کنند.

بنابر اعلام میراث فرهنگی خوزستان، شجاعی با بیان این‎که حوزه کاری عاملان تطبیق، استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری، درجه‌بندی هتل‎ها و تأسیسات گردشگری در دست بهره‎برداری و یا تمدید پروانه بهره‎برداری آن‎ها است، عنوان کرد: ارزیابی‎ها، براساس استانداردهای کشوری مشخص از پیش تعیین‎شده در حوزه‎های فنی، خدماتی، ایمنی و بهداشت از سوی این عاملان انجام می‎شود و براساس نتایج این ارزیابی‎ها هتل و تأسیسات گردشگری دسته‎بندی خواهند شد.

او افزود: این عاملان، مرجع تأییدکننده گواهینامه‌های کیفیت خدمات استاندارد و بررسی شرایط و ضوابط درجه تأسیسات گردشگری هستند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث‌فرهنگی خوزستان تصریح کرد: هتل‎های فاقد پروانه و یا متقاضی تمدید پروانه باید با مراجعه به سامانه طرح تطبیق استان خوزستان درخواست خود را ثبت کنند تا پس از بررسی درخواست از سوی مدیرفنی عامل طرح تطبیق، در لیست انتظار برای حضور ارزیاب‎ها قرار گیرند؛ ضمن این‎که پروانه‎ها سه‎ساله هستند و پس از هر سه سال باید دوباره از سوی عامل ارزیابی صورت گیرد.

او تأکید کرد: نظارت بر هتل‎ها و تأسیسات گردشگری سطح استان و منطقه آزاد اروند از این پس به صورت مستقیم زیر نظر واحد عامل طبیق و استانداردسازی کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری شرکت‌های حافظان مسیر گردشگری و هیوا اعتماد اروند تحت نظارت اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان انجام خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.