×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی دکل‌های حفاری اختصاص یافت

شهرام شمی‌پور بیان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت به روز رسانی و ارتقای توان تجهیزات و ماشین آلات با تخصیص این اعتبار و  هماهنگی با مدیریت امور مهندسی نسبت به برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد بازسازی بیش از ۲۲۰ تجهیز مربوط به دکل‌ حفاری، خدمات فنی، ترابری، خدمات ویژه، ابزار در گردش و ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدام می‌شود.

وی افزود: این تجهیزات شامل پمپ‌های سیال، دستگاه‌های دراورکس، انواع ابزار نمودارگیری، پمپ تراک‌های سیمانزنی و اسید زنی، کامیون‌های کشنده، کرن، دستگاه‌های مولد هوای تنفسی، انواع ژنراتور، آچار هوا، مجموعه‌های فوران گیر، سیستم مقابله با گاز هیدروژن سولفوره، مخازن پوشش دار ذخیره اسید، بونکرهای حمل سیمان و دیگر ماشین آلات هستند.

شمی‌پور با اشاره به نقش اساسی بازسازی و تعمیر اساسی ناوگان حفاری و خدمات جانبی گفت: این امر در جهت ارایه خدمات مطلوب به شرکت‌های متقاضی، کاهش ساعت توقف ناشی از نقض فنی ادوات و همچنین شتاب بخشی به تحقق برنامه‌های سه ساله بازسازی اثرگذار خواهد بود.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: این درحالی است که از پارسال به منظور افزایش تولید از مخازن هیدروکربوری و مشارکت در توسعه پروژه‌های میدان محور از طریق بازسازی و نوسازی ناوگان دستگاه‌های حفاری خدمات فنی، خدمات ویژه و سایر بخش‌ های پشتیبانی برنامه‌ریزی‌ بلند مدت انجام شد.

وی گفت: همچنین پارسال با بهره‌گیری از توانمندی‌ و امکانات داخل شرکت و شناسایی و استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه بازسازی، نوسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری اقدام شد که در نتیجه ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به صرفه جویی مالی و افزایش عمر مفید و صیانت از اموال و برگرداندن مجدد دستگاه‌ها به چرخه عملیات شد.

شمی‌پور ادامه داد: علاوه بر این ، ایمن سازی پنج دستگاه حفاری و  ۱۷ تجهیز مربوط به دستگاه‌های حفاری در قالب قراردادهای سند بلاست و رنگ ‌آمیزی و  سازندگی و جوشکاری با به کارگیری بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت کار محقق شد.

وی گفت: در این مدت، به منظور بازسازی و تعمیر فوری تجهیزات و جلوگیری از توقف عملیات حفاری، با تامین و ارسال بیش از ۱۰ هزار قلم کالا و تجهیزات به موقعیت‌های عملیاتی مختلف از دستگاه‌های حفاری فعال پشتیبانی لازم صورت گرفت.

شرکت ملی حفاری ایران که دفتر مرکزی آن در اهواز است یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز و نیز تعمیر و ترمیم آنها ایجاد چاه‌های تزریقی و انجام تمامی خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را بر عهده دارد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۷۵ دکل حفاری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.