×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تداوم نگران‌کننده روند افزایشی مصرف برق در خوزستان

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: تداوم روند افزایشی مصرف برق در خوزستان نگران‌کننده است؛ در روزهای گذشته رشد ۳۷ و ۲۳ درصدی در پیک مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل اتفاق افتاده است؛ این موضوع هشداری از سال متفاوتی است که در پیش داریم.

وی با اشاره به افزایش دما نسبت به سال قبل، افزود: مصرف ۶ هزار و ۴۲۶ مگاوات در ساعت‌های اوج نشان می‌دهد که امسال شبکه برق خیلی زود وارد پرباری شده است و این خود منجر به وارد شدن آسیب به شبکه و رخ دادن حادثه‌های احتمالی به علت پرباری طولانی‌مدت شش ماهه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی در فروردین‌ماه سال جاری گفت: امسال بخشی از تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به دلیل خشکسالی و کاهش ذخیره آب سدها در اختیار نخواهیم داشت که این خود بزرگترین مساله صنعت برق است.

دشت‌بزرگ افزود: تمهیدات لازم برای آماده‌سازی شبکه و افزایش ظرفیت انجام شده است اما باید در نظر داشت که بدون جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج غیر قانونی رمزارز و همراهی مشترکین در کاهش مصرف برق، حفظ پایداری شبکه در شرایطی که با کاهش تولید و افزایش مصرف روبه‌رو شده‌ایم، سخت است.

وی تصریح کرد: اولویت ما خاموش نشدن بخش خانگی و آسایش شهروندان است و همه برنامه‌ریزی‌ها با حفظ این اولویت در حال انجام است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.