×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دل مرغ هست، خود مرغ نیست!

سید اصغر حسینی‌بهارانچی در خصوص وضعیت مرغ در بازار اهواز اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ، بسیار بد است؛ روزانه ٢٠ تا ٣٠ تن مرغ منجمد در بازار اهواز توزیع می‌شود اما در خصوص مرغ کشتار روز، همچنان مسائل حل نشده‌ای برای این کالا وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت مرغ کشتار روز نابسامان است. حساب مرغ‌های کشتار روز، از دست‌مان در رفته است؛ مرغ کشتار روز ممکن است یک جا باشد و ۱۰ جای دیگر نباشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی، مرغ و تخم مرغ اهواز بیان کرد: برای مدتی کوتاه در چند روز گذشته، وضعیت عرضه مرغ کشتار روز در بازار بهتر شد اما در حال حاضر به همان خانه اول بازگشته است.

حسینی‌بهارانچی عنوان کرد: بازار مرغ به یک فکر اساسی نیاز دارد؛ در وضعیت نابسامان مرغ کشتار روز، از مرغ فروش تا کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها و توزیع‌کنندگان به نحوی در حال دور زدن یکدیگر هستند.

وی گفت: بازار مرغ خوزستان، روزانه بین ۴٠٠ تا ۵٠٠ تن مرغ کشتار روز نیاز دارد؛ اگر این میزان مرغ به صورت روزانه در بازار توزیع شود، ویترین مغازه‌ها بدون مرغ نخواهد ماند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت دامی، مرغ و تخم مرغ اهواز افزود: در اکثر مرغ‌فروشی‌ها روزانه بین ٢٠ تا ٣٠ بسته، دل مرغ وجود دارد و هر بسته آن شامل ٣٠ تا ۵٠ عدد دل مرغ است؛ اگر یک مغازه ١۵ بسته دل مرغ داشته باشد یعنی ۶٠٠ عدد مرغ کشتار شده است پس در این بین، این مرغ‌ها کجا هستند؟

حسینی‌بهارانچی با اشاره به وضعیت قیمت مرغ کشتار روز نیز بیان کرد: طناب قیمت مرغ در بازار پاره شده است و معلوم نیست که چه قیمتی در بازار دارد؛ قیمت ٢۴ هزار و ٩٠٠ تومان برای مرغ مصوب شده است اما مرغ ٢۴ هزار و ٩٠٠ تومانی کجا است؟

وی افزود: کار مرغ کشتار روز از نرخ‌گذاری گذشته است و کمبود آن پررنگ‌تر شده است؛ در این شرایط برای بازار مرغ باید افرادی تصمیم‌گیری کنند که منافعی در این بازار ندارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.