×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رقابت نامزدهای شوراها در خوزستان برای هفت هزارو۸۲۹ کرسی شهری و روستایی

رضا نجاتی در نشست خبری در سرسرای جلسات معاونت سیاسی استانداری خوزستان، بیان کرد: این انتخابات در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۱ روستای خوزستان برگزار می‌شود،

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: تعداد اعضای اصلی شورای شهر در کلان شهر اهواز ۱۳ نفر و در بقیه شهرها به تناسب جمعیت آنها، ۹، هفت و پنج نفر است.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان در حدود ۴۷ روستا به حد نصاب نرسیده که دلیل آن عشایری بودن و یا مسایل داخلی روستاییان بوده است، گفت: در هیچکدام از شهرهای خوزستان موردی نبوده که به حد نصاب نرسیده باشد.

به گفته وی، روستاهایی که به حد نصاب شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستایی نرسیده‌اند، رها نمی‌شوند و اعتباراتی به فرمانداری برای نیازهای روستاهای فاقد دهیاری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به آمادگی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در خوزستان، اضافه کرد: روند انتخابات بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است، تشکیل هیات‌های اجرایی، ثبت نام داوطلبان، بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی و نظارت جزو این برنامه‌هاست که به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و امروز آخرین روز رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات نظارت خوزستان است.

نجاتی ادامه داد: بیش از چهار هزار و ۴۵۰ نفر برای انتخابات این دوره از شورای اسلامی شهر در خوزستان ثبت نام کردند که ۱۰ درصد بیشتر از دوره پنجم شورای شهر بوده و حدود ۱۰ درصد از این داوطلبان در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: مشارکت بانوان در ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر این دوره در خوزستان قابل توجه بوده و ۵۴۰ نفر از بانوان در این دوره نامنویسی کردند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر نیز برای انتخابات این دوره از شورای اسلامی روستایی در خوزستان ثبت نام کردند که نسبت به دوره پنجم رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در شرایط گرما و بیماری کرونا، گفت: درخواست افزایش ۱۵ درصدی صندوق‌های رای در خوزستان را  داده‌ایم تا از ازدحام جمعیت به ویژه در شعبی که رای بالایی داشتند، جلوگیری شود.

به گفته وی، امکانات و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز شعب پیش بینی شده و اعتباری برای خرید اقلام بهداشتی نیز اختصاص یافته است؛ حذف اثر انگشت در رای گیری نیز می‌تواند از جلوگیری از انتشار ویروس کرونا موثر باشد.

نجاتی با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: همه آگاه به شرایط کشور هستیم اما «نه به انتخابات» حرف دشمن است که از گذشته به دنبال شرایطی بوده که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

وی افزود: تعداد انتخاباتی که در کشور برگزار شده از نشانه‌های مردم سالاری دینی است؛ مردم در انتخابات سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند بنابراین همه اقشار و گروه‌ها باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنیم.

نجاتی اضافه کرد: ملاک ما در برگزاری این انتخابات، قانون، سلامت انتخابات، رقابت سالم و مشارکت حداکثری است؛ ما مجری انتخابات هستیم و نظر خاصی به هیچکدام از گروه‌ها نداریم.

وی بر رعایت قانون و بی‌طرفی از سوی فرمانداران و بخشداران نیز تاکید کرد و گفت: اگر مدیر، فرماندار یا بخشداری در خوزستان، خلاف مسوولیت خود رفتار کند و بر سلامت انتخابات تاثیر گذارد، با او برخورد می‌کنیم؛ البته تاکنون فرمانداران و بخشداران و اعضای ستاد انتخابات، به درستی کار خود را انجام داده‌اند.

نجاتی بیان کرد: برای اطمینان بخشی به مردم و کاهش دغدغه و نگرانی آنها از بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای، اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: نحوه رای دادن بیماران کرونایی در بیمارستان و قرنطینه و چگونگی جلوگیری از ورود افراد مشکوک به کرونا به شعب اخذ رای در حال بررسی است و هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.