×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کشت تابستانه امسال خوزستان بسیار محدود خواهد شد

فرهاد ایزدجو اظهار کرد: امسال خوزستان در یکی از سال‌های با خشکسالی شدید قرار دارد و وضعیت آبی همانند سال آبی ۹۶ – ۹۷ و یکی از ۱۰ سال خشک در ۶۰ سال اخیر کشور است.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از منابع آبی استان خوزستان انجام شود. بیش از ۸۰ درصد از مصارف آب در خوزستان از آب‌های سطحی است در حالی که بسیاری از استان‌های کشور از آب‌های زیرزمینی برای مصارف خود استفاده می‌کنند و در سالی که بارندگی نباشد، چندان با تنش و کمبود آب مواجه نمی‌شوند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: کمبود بارش، آوردهای سطحی را به خوزستان کاهش می‌دهد و با توجه به وضعیت استفاده استان خوزستان از منابع آبی سطحی، در سال‌هایی که بارش کم باشد، با تنش و مشکلاتی در تامین آب شرب و کشاورزی مواجه می‌شویم.

ایزدجو بیان کرد: امسال در خوزستان باید مدیریت مصرف آب انجام شود. وضعیت آبی امسال خوزستان به شکلی است که آب قابل برنامه‌ریزی، ۵۰ درصد کمتر از وضعیت نرمال است و با کمبود آب در استان خوزستان مواجه هستیم.

وی افزود: در خوزستان سالانه حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی، تحت کشت آبی قرار می‌گیرند و در تابستان‌ها نیز حدود ۴۰۰ هزار هکتار کشت تابستانه انجام می‌شود اما امسال به دلیل محدودیت‌های منابع آبی خوزستان، کشت تابستانه بسیار محدود خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: قطعا کشاورزان با این محدودیت کشت تابستانه همکاری خواهند کرد تا سایر هم‌استانی‌های آن‌ها در خوزستان در تامین آب شرب با مشکل مواجه نشوند.

ایزدجو خاطرنشان کرد: امسال به دلیل کاهش خروجی سدها، اگر کشت فصلی بدون محدودیت انجام شود، تامین آب شهرها با مشکل کمی و کیفی جدی مواجه خواهد شد.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با همکاری مردم و کشاورزان و مسئولان می‌توانیم با مدیریت مصرف، آب را با کمیت و کیفیت مناسب به مردم در همه مناطق استان خوزستان برسانیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.