×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
موفقیت خوزستان در مقابله با کرونا/ تلاش برای تخصیص سهمیه ویژه واکسن به استان

شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در حاشیه نشست بررسی بیماری کرونا در استان خوزستان که به میزبانی آبادان برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در جنوب غرب استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۳۲۶ نمونه گرفته شده ۱۲۹ مورد جدید مثبت به ثبت رسیده است و از این تعداد ۴۱ نفر مربوط به آبادان، ۴۳ نفر از خرمشهر و در شادگان ۲۰ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این ۱۲۹ مورد مثبت جدید ۱۲۵ نفر به صورت سرپایی هستند، گفت: در آبادان ۶۳ نفر، خرمشهر ۴۰ نفر و شادگان ۲۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده است که با دریافت نسخ و توصیه پزشکی راهی منازل خود شدند تا در قرنطینه قرار گیرند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: طی روز گذشته نیز ۳۲ نفر بستری و ۱۹ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سلمان‌زاده با اشاره به تعداد مرگ ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جنوب غرب خوزستان، یادآور شد: متاسفانه چهار مورد فوتی( دو نفر در آبادان و دو نفر در خرمشهر) داشتیم، بنابراین در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۲۰۶ نفر است.

خوزستان در مقابله با کرونا موفق عمل کرده است

امروز در آبادان نشستی جلسه‌ای با محوریت موضوع کنترل کرونا به میزبانی نمایندگان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان برگزار شد.

در این نشست، آخرین وضعیت بیماری کرونا بررسی و تدابیر کنترلی در مرزها و بنادر استان خوزستان برای جلوگیری از ورود کرونای جهش‌یافته به کشور در معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان مورد پایش قرار گرفت.

در این جلسه که با حضور محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت و نماینده وزارت بهداشت در موضوع کرونا در استان‌های جنوبی و محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، رؤسای دانشگاه و دانشکده‎‌های علوم پزشکی، معاونان بهداشت استان خوزستان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان بنادر استان برگزار شد، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، اظهار کرد: استان خوزستان به شدت در موج چهارم همه‌گیری کووید ۱۹ درگیر شد و افراد زیادی تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

محمد مهدی گویا با اشاره به این موضوع که از دید ما خوزستان یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در مواجهه با ویروس کرونا بود، افزود: این استان توانست با وجود تعداد بیمار بالا این موضوع را مدیریت کند و با اقداماتی که صورت گرفت اکثر این بیماران به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم که موارد بیماری به آهستگی در استان کاهش پیدا کرده است، نمی‌خواهم خوشبینانه قضاوت کنم اما تصورم این است که تا اینجای کار بسیار خوب عمل شده و امیدوارم با اقدامات صورت‌گرفته، روند کاهشی بیماری را در روزها و هفته‌های آینده نیز شاهد باشیم.

رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید فطر کماکان از مردم عزیز خوزستان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و نباید اشتباهات گذشته را در برگزاری گردهمایی‌ها و تجمعات، مهمانی‌ها عروسی‌ها و عزاداری‌ها تکرار کنیم.

گویا خاطرنشان کرد: روزهای سخت و حساسی را پیش‌رو داریم. نه تنها باید مراقب خودمان و خانواده‌مان باشیم بلکه باید در برابر سلامت دیگران نیز متعهد شویم.

وی با اشاره به این موضوع که یک گردهمایی و دورهمی کوچک هم می‌تواند این بیماری را گسترش دهد، یادآور شد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا واکسن به صورت ویژه و به اندازه کافی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

 

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.