×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
لزوم همکاری همه دستگاه‌های خصوصی و دولتی خوزستان در برگزاری انتخابات

رضا نجاتی در نشست هماهنگی ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: سادات محل جزو افرادی هستند که در دوره‌های گذشته انتخابات، عضو شعبه بوده‌اند یا مسئولیتی داشته‌اند؛ باید این ارتباطات بیشتر شود تا شاهد شرکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

وی افزود: در برگزاری انتخابات در فرمانداری‌هایی که معاونت‌های خالی دارند و هنوز کسی را معرفی نکرده‌اند، از نیروهای وزارت کشور استفاده می‌کنیم اما این اختیار را نیز به فرمانداران می‌دهیم که معاون مربوطه توسط فرماندار معرفی شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: نگاه استاندار خوزستان و حوزه معاونت سیاسی استانداری خوزستان این است که فرمانداران از همه جهت تقویت شوند. فرماندارانی که معاونت سیاسی اجتماعی خالی دارند باید هر چه سریعتر از بین نیروهای خوب وزارت کشوری، معاون خود را انتخاب کنند زیرا این معاونان می‌توانند کمک حال خوبی در برگزاری انتخابات باشند.

نجاتی با تاکید بر لزوم بازدید از شعب و بررسی تجهیزات مورد نیاز، بیان کرد: باید گروهی تشکیل و تمام موضوعات بررسی شود. فرمانداران باید با مدیر مخابرات جلسه‌ای داشته باشند و تمام نقاطی که شعب دایر می‌شود بررسی شوند. انتظار نداریم اکنون فرمانداری‌ها به صورت کلی مساله مشکل در مخابرات را گزارش کنند اما باید نقاط شعب چه روستا یا شهر به صورت دقیق بررسی و مشکلات قابل حل شهرستانی را رفع کنند و مشکلات بزرگ‌تر را به استان اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: نمی‌خواهیم شک و شبهه‌ای برای برخی از کاندیداها ایجاد شود بنابراین از نیرویی که از اقوام نزدیک داوطلبی است، در برگزاری انتخابات استفاده نشود. از نیرویی استفاده شود که اقوام درجه یک آن‌ها داوطلب انتخابات نیستند. همچنین از نیروی سالم و با تجربه در انتخابات استفاده شود.

وی گفت: با توجه به گرمای هوا و شیوع کرونا ممکن است برخی حاضر نباشند عضو شعب شوند و استقبال زیادی نشود. همه شرایط برای مقابله با کرونا فراهم خواهد شد و جای نگرانی نیست. گلایه‌هایی نیز بابت حق‌الزحمه بود که در جلسه ویدیوکنفرانسی که با معاون وزیر داشتیم مقرر شد که حق‌الزحمه اعضای شعب سه برابر شود.

نجاتی بیان کرد: باید از هم‌اکنون موضوعات مربوط به اعضای شعب، امکانات خودرویی، پشتیبانی و موارد دیگر پیگیری شود. بخشداران و فرماندارانی که کارت ملی هوشمند ندارند نیز حتما برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: همه دستگاه‌های خصوصی و دولتی مستقر در شهرستان‌ها موظف هستند برابر قانون در خصوص انتخابات با فرمانداران همکاری کنند؛ انتظار می‌رود فرمانداران، این همکاری را درست و بدون حاشیه انجام دهند تا شک و شبهه‌ای ایجاد نشود.

وی افزود: این شرکت‌ها و ادارات موظف هستند در تامین خودرو، نیرو و غذا همکاری کنند و به جز این سه مورد، در مورد مسائل دیگر درخواست همکاری نشود تا سیستم تشکیلات ستاد انتخاب خوزستان، وزارت کشور و استانداری زیر سوال نرود.

نجاتی با تاکید بر جدی گرفتن موضوع آموزش مردم، گفت: ارتباط با خبرگزاری‌ها مورد توجه است و همه فرمانداری‌ها باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند. باید در چند روز آینده شور و نشاط انتخابات بالا برود که لازمه این کار این است که همه موضوعات توسط مسئولان پیگیری شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه انتخابات کار حساسی است، بیان کرد: از فرمانداران و بخشداران که زحمت زیادی می‌کشند تشکر می‌کنم اما باید توجه شود که سریعا به نامه‌های ستاد انتخابات پاسخ داده شود. کشیک نیز باید به موقع باشد و بر کشیک‌ها نظارت شود.

نجاتی افزود: امیدوارم با همکاری یکدیگر انتخابات با شور و نشاطی برگزار کنیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.