×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت گروه‌های شغلی ۲ در شهرهای قرمز خوزستان آزاد شد

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان در محل استانداری اظهار داشت: اصناف گروه شغلی ۲ به مدت ۲ هفته به صورت آزمایشی فعالیت خواهند کرد ولی در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، این مصوبه لغو خواهد شد.

روند کاهشی میزان بستری های کرونایی استان

وی با بیان اینکه وضعیت استان نسبت به هفته های قبل بهتر شده است افزود: آمار بستری های ما در ۱۰ روز گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ بیمار کاهش یافته است.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه اکنون استان از پیک بیماری خارج شده و روند کاهشی شده و اگر همکاری و همراهی مردم بیشتر باشد قطعا موفقیت های بهتری حاصل می شود.

ممنوعیت سفر از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه ملی، تمامی سفرها در سراسر کشور از روز سه شنبه ۲۱ تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود لذا ورودی و خروجی های استان کنترل می شود.

سلیمانی دشتکی گفت: در استان خوزستان با توجه به آداب، رسوم و فرهنگی که بین اقوام عرب در ارتباط با عید فطر وجود دارد انتظار داریم که از برگزاری تجمعات خانوادگی و دید و بازدیدها پرهیز شود و اگر رعایت نشود وضعیت استان دوباره خطرناک و منجر به افزایش مجدد بیماران بستری و فوتی ها می شود.

آیات عظام برای جلوگیری از برگزاری مراسم عید فطر کمک کنند

وی افزود: از شیوخ و بزرگان طوایف و همچنین آیات عظام انتظار داریم که در راستای عدم برگزاری مراسم و جشنها و تجمع های عید فطر بیانیه صادر کنند.

استاندار خوزستان گفت: همچنین می توان از ظرفیت سپاه، بسیج، فرمانداران و بزرگان هر شهر برای دیدار چهره به چهره با شیوخ استفاده کرد و اهمیت موضوع را به آنها اعلام کرد. ما باید کاری کنیم که مردم، امسال از دید و بازدیدها و خرید عید صرف نظر کنند تا روند بیماری صعودی نشود.

ورود و خروج به ۱۵ شهرستان خوزستان ممنوع است

وی ادامه داد: ورود و خروج به ۱۵ شهرستان استان که جمعیت عرب زبان ما بیشتر بوده و ممکن است دید و بازدیدها فراوانی انجام شود از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود مگر اینکه شرایط اضطراری باشد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: می توان با کار فرهنگی، رایزنی با بزرگان، همراهی جوانان و پویش های مردمی از برگزاری تجمعات جلوگیری کرد. هدف ما سلامت مردم است و اگر کسی این مصوبات ستاد کرونا را نادیده بگیرد قطعا با او برخورد می شود.

وی افزود: خوشبختانه جو همکاری در استان بسیار خوب است و امیدواریم این بیماری به طور کامل مدیریت شود.

کنکور سراسری در تیرماه برگزار می شود 

استاندار خوزستان با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا کنکور سراسری در تیرماه برگزار می ‌شود گفت: همچنین آزمون‌های کارشناسی ارشد، کاردانی به کارشناسی، کانون وکلا دادگستری و … برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به برگزاری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: همچنین سنجش ملی پایه ششم و دیگر آزمون های تعیین شده از سوی ستاد ملی به ‌صورت حضوری برگزار خواهد شد لذا خانواده ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.